vrijdag 14 juli 2017

Ana loves "Always and Forever, Lara Jean"

"Very very cute and adorkable" 

>>Check out Ana's review of the other books in the series here!!

Dutch review below!

Hello fellow booklions

‘I suppose I’ll say it all started with a love letter.'  

Today I am finally going to review the third and final installment of the ‘To all the boys I’ve loved before’ series by Jenny Han. So let’s jump right into my review for ‘Always and forever, Lara Jean’.

In this last book we follow Lara Jean, her awesome family and amazing boyfriend Peter during her last year of high school and we follow her as she does all the senior high school stuff like prom, graduating and choosing where to attend college. And just like in all the other Jenny Han books, there is also some family drama involved.

The first thing I would like to address is the plot of the book. A lot of contemporary books, including this one, focus on romance and love, which sometimes makes the plot a little weaker. In my opinion the same thing happened in this book. As Lara Jean spends her last year of high school not a lot of things happen. There certainly is some drama, but I would’ve loved to see more. Every problem would solve itself after a few pages which didn’t keep me eager to finish the book. The romance was really cute, but I think the plot was a little weak.
I love love love how cute Lara Jean and Peter are together. Even though they don’t really have a lot in common they somehow make it work and love each other deeply. The way Jenny Han writes is so adorable and cute, I loved reading about their relationship. I loved it when they were together in general! I think the book did a good job on portraying their relationship and not overdoing it. However, sometimes I was very annoyed at the way Lara Jean or Peter would handle a situation. But making mistakes is big part of growing up too. The fact that they made mistakes and learned through them was something very human and normal. Unlike a lot of other contemporary books where the characters are perfect, I think Jenny Han did a good job at making Lara Jean and Peter seem more like real humans.

As a conclusion to the first two books I didn’t think this book was very necessary. But now after having read the book I loved it and I would definitely recommend you to read this book if you loved the first two books. It was a very,very good addition to the first two books and just as cute and adorkable! I hope you guys enjoy it as much as I did.

I would give this book 4 crosses!

Until next time, Ana.







Hallo mede-boekenleeuwen

‘I suppose I’ll say it all started with a love letter.' 


Vandaag is eindelijk het tijdstip aangebroken waarop ik het derde en laatste boek uit de 'Aan alle jongens van wie ik hield' serie van Jenny Han review. Hier volgt dus mijn review van 'Veel liefs, Lara Jean'. 

In dit laatste boek volgen we Lara Jean, haar supercoole familie en geweldige vriendje Peter tijdens haar laatste jaar op de middelbare school. We volgen haar dus terwijl ze allerlei laatstejaarsdingen doet, zoals naar het gala gaan, de diplomauitreiking bijwonen en het kiezen van een verdere studie. En net zoals in de andere Jenny Han boeken is er soms ook een beetje familiedrama.

Het eerste waar ik het graag over wil hebben is de plot van het boek. Net zoals bij heel veel 'contemporary' boeken ligt de focus vooral op de romantiek en de liefde, dit maakt het plot daarom vaak wat zwakker. Naar mijn mening gebeurt hetzelfde in dit boek. We volgen Lara Jean tijdens haar laatste jaar op de middelbare school, maar er gebeuren niet heel veel spannende dingen. Dit had van mij wel een beetje anders gemogen, met iets meer drama en plottwists. Ieder probleem waar in dit boek sprake van was werd na een paar bladzijden al opgelost waardoor ik niet de behoefte had om verder te blijven lezen. De liefde en romantiek waren heel schattig, maar helaas vond ik het plot een beetje zwak.

Ik vind de relatie van Lara Jean en Peter HE-LE-MAAL GE-WEL-DIG. Ookal hebben ze niet heel veel gemeen, ze hebben toch een goede relatie en ze houden immens van elkaar. De manier waarop Jenny Han schrijft is heel schattig en lief, dus ik vond het geweldig om over hun relatie te lezen. Ieder deel van het boek waarin ze samen waren vond ik daarom leuk om te lezen! Het boek heeft hun relatie goed, maar niet te veel, beschreven. Ik was soms wel een beetje geirriteerd op de manier waarop ze met bepaalde situaties omgingen. Maar fouten maken is natuurlijk ook een groot deel van volwassen worden. Het feit dat ze fouten maken en hieruit leren gaf ze een heel menselijk en normaal gevoel. In veel andere 'contemporary' boeken lijken de personages vaak perfect, maar dat was in dit verhaal niet het geval. Jenny Han heeft Lara Jean en Peter heel menselijk en normaal gemaakt.

Als conclusie op de eerste twee boeken was een derde boek niet noodzakelijk, maar nu ik het gelezen heb, vind ik het een heel mooi einde. Ik zou het zeker aanraden als je de eerste twee boeken leuk vond, omdat het een heel goede aanvulling is op de eerste twee boeken en het boek even schattig, nerdy en lief is. Ik hoop dat jullie er evenveel van genieten als ik!

Ik geef het boek 4 kruisjes!

Tot de volgende keer, Ana.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten