woensdag 31 januari 2018

The White Rose door Rika


Amy Ewing weet het weer voor elkaar te krijgen om het verhaal van Violet en Raven nog spannender te maken.



The White Rose door Amy Ewing

The Jewel nog niet gelezen? Kijk snel hier voor de recensie en mis deze prachtige serie niet!

Iedereen die The Jewel heeft gelezen kan zich nog wel de spannende cliffhanger herinneren. Violet brengt het hele plan van Lucien in gevaar wanneer ze besluit om niet zichzelf maar Raven te redden door haar een drankje te geven. Dit drankje was Violet´s redding. In The White Rose gaat het verder, Violet en Raven op de vlucht voor de adel.

The White Rose heeft me werkelijk versteld doen staan. Amy Ewing weet het weer voor elkaar te krijgen om het verhaal van Violet en Raven nog spannender te maken. Samen op de vlucht, op zoek naar een veilige plek in het onbekende. Ewing heeft me verrast door een prachtige omgeving te schetsen waar Violet en Raven zich schuilhouden. Een plek zo mooi en rustgevend dat ik het gewoon voor me kon zien. De kalmte van de natuur die ze beschrijft maakt de beleving van Violet zoveel mooier. Alle worstelingen van Violet wanneer ze ontdekt dat ze zoveel meer kan dan haar gaven gebruiken om een kind perfect te schapen.

Het leuke nieuwe aspect aan The White Rose is dat je een heel ander deel van de wereld leert kennen die Ewing heeft geschapen. Eindelijk uit die Jewel, uit de woningen van de Hertoginnen, een kans om de rest van de wereld te zien. Dit boek voelde voor mij, net als voor Violet, als een ontdekkingstocht naar al het prachtige buiten de glitter en glamour. Een wereld die een andere werkelijkheid laat zien, wanneer je ´normaal´ bent en niet binnen de allerrijkste groep wordt geboren. Een wereld die zoveel te bieden heeft en die Violet op de meest spannende avonturen mag ontdekken.

Een prachtig en waardig vervolg op The Jewel die je niet mag missen! Ook weer het einde van dit boek heeft zo´n gigantische cliffhanger dat ik weer sta te springen op het vervolg! Het boek krijgt van mij een dikke 4 crosses!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten