Bloggers

Nicole

Hallo allemaal!

Ik ben Nicole, 34 jaar en woon met mijn man en zoon in een dorpje buiten Maastricht. Ik ben geboren in Maastricht en heb daar tot zes jaar geleden gewoond.

Buiten mijn gezin, besteed ik mijn vrije tijd het allerliefst aan het lezen van young adult boeken. Dat ik niet in de doelgroep val, zegt mij helemaal niets ;-)

Ik lees al sinds ik kan lezen en ben altijd een enorme boekenwurm geweest. Nu ik ouder ben, is dat alleen maar meer geworden. Vroeger las ik alle genres, sinds een paar jaar is dat alleen nog maar young adult en mijn favoriete subgenre daarin is urban fantasy (zoals Twilight en de Lux-serie).

De Twilight serie van Stephenie Meyer is mijn grootste inspiratie geweest om zelf ook de stoute schoenen aan te trekken en een boek te gaan schrijven. Deze droom koester ik al jaren, maar pas een poosje geleden durfde ik dan ook echt te beginnen. Ik ben al goed op weg, maar het eind is nog lang niet in zicht. Het zou fantastisch zijn mijn eigen boek ooit in de boekwinkels te zien liggen!

Reviews of Nicole>>

Emma

Hallo Allemaal!

Mijn naam is Emma, 28 jaar en ik woon samen met mijn vriend in een dorpje net buiten Maastricht. Ik ben werkzaam als pedagogisch medewerker binnen de kinderopvang en heb daarnaast ook nog een baan als verkoper bij een winkel. Zodra ik thuis kom van mijn werk gaat de pyjama aan en duik ik op de bank met een boek. Mijn liefde voor lezen heb ik geheel te danken aan mijn vader, die ons sinds kleins af aan altijd verhalen vertelde of voorlas voor het slapen gaan.

Sinds vorig jaar heb ik, dankzij mijn zusje, het Young Adult genre ontdekt en is mijn boekcollectie aanzienlijk gegroeid en heb ik ook een paar mooie pareltjes aan mijn collectie kunnen toevoegen. Ik ben opgegroeid met Harry Potter en heb dan ook een duidelijke voorkeur voor fantasie. Mijn vriend is echter enorm fan van thrillers, zoals de executie van Daniëlle Bakhuis, en na enorm aandringen heb ik toch eens een gokje gewaagd en sindsdien kun je me ook enorm blij maken met een goede thriller.

Vorig jaar ontdekte ik ook Bookstagram, een Instagram account waar boeken en alles wat met boeken te maken heeft centraal staat in de berichten en foto’s. Ik vond dit heel leuk en twijfelde ook geen moment en startte mijn eigen Bookstagram pagina. Het afgelopen jaar heb ik hier veel van geleerd en ik wilde dan ook graag de volgende stap zetten, namelijk beginnen aan een blog over boeken. Ik vond dit erg spannend en ben dan ook enorm blij en vooral ook dankbaar dat ik deze stap mag zetten in het blogteam van Young Adult Dome.

Ik zie er naar uit om mijn liefde voor boeken met jullie te delen!
Reviews of Emma >>

Danique

Hallo allemaal!

Mijn naam is Danique van der Heide, ik ben 19 jaar oud en ik woon in het gezellige dorpje Erica vlak buiten Emmen. Ik ben afgestudeerd als onderwijsassistent, en ben verder gaan studeren aan de PABO, de lerarenopleiding voor het basisonderwijs. Daarnaast heb ik een bijbaantje bij onze plaatselijke cafetaria. Maar het aller liefst kruip ik lekker op de bank of heerlijk in mijn bed, om weer een fantastisch verhaal te ontdekken.

Ik begon al vrij jong met lezen en ben ook meegegroeid met de genres. Toen ik op het middelbaar onderwijs kwam raakte ik in contact met het genre, Young Adult, en ik wist meteen toen ik het eerste boek had gelezen, dit is wat ik leuk vind. Als ik het me goed herinner was het eerste boek een van Julie Kagawa en ik was meteen verkocht aan de wonderlijke wereld vol fantasie. Ik heb dit dan ook nooit losgelaten en waan me het liefst in een wereld die niet echt is, om even te ontsnappen aan mijn eigen wereld. Mijn favoriete auteurs zijn dan ook wel Stephanie Garber, Jennifer L Armentrout, Julie Kagawa en Cassandra Clare.

Toen ik via andere mensen in contact kwam met Bookstagram wist ik het meteen, dit wil ik ook! Na lang zoeken naar een goede naam en lang nadenken hoe ik dit wou, heb ik in november vorig jaar de stap genomen, en daar was het dan mijn eigen Bookstagram, die sommige van jullie misschien kennen als xaboutbooksx. Hier deel ik al mijn passie voor boeken. Maar ik wou meer, een blog, dit leek me in eerste instantie eng om te doen in mijn eentje en daarom heb de geweldige kans aangegrepen om dit bij Young Adult Dome te kunnen doen. Ik kan daarom ook niet wachten om mijn passie met jullie allemaal te delen!❤️

Reviews van Danique

Vincenzo

Mijn naam is Vincenzo Dreessen en ik ben zestien jaar oud. Al een jaar lees ik veel boeken.

Ik lees boeken in de genre Thriller, Fantasie, Scifi, Roman en natuurlijk niet te vergeten Young Adult. Heel vaak krijg ik de vraag waarom ik in hemelsnaam boeken lees en daar kan ik maar één antwoord op bedenken. Boeken is het beste in mijn leven. Je kunt de wereld om je heen even vergeten en dat is altijd beter dan gewoon een film kijken op Netflix. Mijn interesses in boeken word met de jaren meer en ik beleef steeds nieuwe verhalen en verken steeds nieuwe werelden. Ik heb ook een Instagram account waarbij ik veel foto’s van boeken maak en ze hierop plaats (of te wel een Bookstagram).

Mocht je interesse hebben kun je mijn account vinden onder TheBooklover2002. Buiten Bookstagram heb ik ook een jaar lang bij een uitgeverij recensieboeken gelezen en hierbij mijn mening over gegeven en dat heb ik met veel liefde en plezier gedaan. Wel probeer ik altijd de goede kanten van een boek te zien, want die zijn er altijd. Ik hoop dat ik mijn boekenliefde met jullie kan delen.

Reviews of Vincenzo>>

Daantje

Mijn naam is Daantje van Seccelen, ik ben zestien jaar oud en woon in Eindhoven.

Al sinds ik heel klein ben, ben ik geïnteresseerd geweest in lezen en literatuur. Je kon de boeken onmogelijk uit mijn handen slaan. Naarmate ik ouder werd, vertelde iedereen om me heen dat ik mijn interesse er in zou verliezen. Maar deze passie van mij is nooit weggegaan, in tegendeel zelfs, ik geniet er nu vele malen meer van! Geen een boek is te dik of te saai voor mij. Het liefst lees ik fantasy en YA boeken waarin ik me helemaal in kan verdiepen en de wereld om me heen compleet kan vergeten. Ik zie overal het positieve van in en geniet van alles dat ik meemaak in mijn leven. Mijn favoriete boeken moeten toch echt wel de Caraval trilogie van Stephanie Garber zijnen The Throne of Glass serie van Sarah J Maas.

Naast lezen ben ik ook vaak te vinden in mijn kamer werkend aan een nieuw kunstwerk (vaak gerelateerd aan verhalen die ik heb gelezen) of wandelend door de stad of de natuur met mijn koptelefoon op luisterend naar muziek.

Ik hoop dat jullie genieten van de recensies die ik schrijf en dat het jullie vreugde brengt!

“Hope is a powerful thing. Some say it’s a different breed of magic altogether.”
― Stephanie Garber, Caraval