maandag 1 maart 2021

Wrap up februari 2021!

Onze bloggers hebben er weer een fijne leesmaand opzitten. Deze boeken lazen zij in februari: 

Nicole

Februari was voor mij echt een heerlijke leesmaand, die toch wel echt in het teken stond van de
release van Hof van zilveren vlammen van Sarah J. Maas. Uiteraard is dat niet het enige boek dat ik afgelopen maand las. Het werden er in totaal elf, waarvan negen YA´s en twee NA´s. 

Ik begon de maand goed met Moordgids voor lieve meisjes van Holly Jackson. Ik lees alleen bij hoge uitzondering YA-thrillers en gelukkig wist deze me enorm te verrassen! Het tweede deel is gelukkig net verschenen! 

In maart verschijnt De stilte zegt genoeg van Jacodine van de Velde, die ik als recensie-exemplaar krijg van de Dome. Toen ik erachter kwam dat er nog een deel voorafging, moest ik die natuurlijk eerst lezen. Wat je zegt zie je zelf heeft veel indruk op me gemaakt en ik kijk dan ook erg uit naar het volgende boek van Jacodine. 

Toen was het tijd voor een release waar ik heel erg naar uitkeek: Storm and Fury van Jennifer L. Armentrout was daar eindelijk! Aangezien ik groot fan ben van alle boeken van deze auteur, kon het niet anders dan dat ik ook dolenthousiast over deze zou zijn. De limited edition is prachtig en gelukkig hoeven we niet al te lang te wachten op het vervolg. 

Tussen de recensieboeken had ik even tijd voor wat anders en las ik twee oudjes die ik na een lange zoektocht op internet had weten te vinden. Perfect Chemistry  en Gevaarlijke flirt van Simone Elkeles zijn twee heerlijke romantische YA´s waar ik enorm van heb genoten. Helaas is het derde en laatste deel nooit vertaald. 

En toen was het eindelijk zover! Op februari verscheen Hof van zilveren vlammen. Als er één boek is waar ik naar heb uitgekeken, is het deze wel. Ik was zo ontzettend benieuwd naar het verhaal van Nesta en Cassian en na twee dagen lezen was het uit. Dit vierde deel was zoveel meer dan ik had gehoopt, het had niet perfecter kunnen zijn! 

Ik moest serieus een paar dagen bijkomen, voordat ik me ertoe kon zetten een nieuw boek op te pakken. Dat werd Als doden spreken van Mel Hartman, het tweede deel in de Dodenreeks. Deze mocht ik lezen voor de blogtour van Hamley Books en net als van het eerste boek, heb ik van het vervolg eveneens genoten! 

Eva Burgers heeft een novelle geschreven, Undercover, die ik voor de Dome mocht recenseren. Het was een kort, maar ijzersterk verhaal dat voor mijn gevoel veel te snel afgelopen was. 

Als laatste deze maand las ik het allernieuwste boek van Jennifer L. Armentrout, Alles wat ze aanraakt. Het is een van haar eerste verhalen en dat is goed te merken. Toch heb ik ook hier weer van genoten en vind ik het erg jammer dat deze alleen e-boek is verschenen, want deze mooie cover had mooi in mijn boekenkast gestaan. 
Emma:

Qua leesmaand was februari een stuk minder voor me dan januari. Met maar 6 boeken op de teller sluit ik de maand februari af en hoop ik dat ik wat meer rust krijg om in maart weer wat meer te lezen. 

Ik ben in de maand februari begonnen met Be Dazzled van Ryan La Sala dat in januari was verschenen. Dit was een heel leuk en lief boek over 2 jongens die tegen elkaar strijden op een comic con convention. 

Daarna ben ik begonnen in Mercurial van Naomi Hughes. Dit boek komt pas 16 maart 2021 uit, maar ik had de eer om hiervoor een advance reading copy (ARC) te mogen ontvangen. Dit boek was enorm leuk en spannend om te lezen en ik had het dan ook zo uit. 

Als voorbereiding op de release van a court of silver flames, ben ik na mercurial begonnen in A Court of Thorns and Roses van Sarah J. Maas. Ondanks dat ik deze 2 jaar geleden al had gelezen was het een soort van thuis komen en genoot ik nog meer van het boek. Daarna ben ik dan ook snel doorgegaan met A Court of Mist and Fury en ben ik nu nog bezig in A Court of Wings and Ruin.

Naast deze boeken heb ik deze maand door gebrek aan tijd om rustig met een boek op de bank  te zitten ook echt de luisterboeken ontdekt en heb ik deze nu vaak lekker aanstaan onder het strijken, boodschappen doen en poetsen. Deze maand heb ik twee luisterboeken geluisterd namelijk The Black Flamingo van Dean Atta en Solitaire van Alice Oseman. The Black Flamingo was een mooi coming of age boek over een jongen die opzoek is na zichzelf. Solitaire vond ik zelf wat minder en wist ook niet zo goed mijn aandacht te houden.

Danique:

Ik had een lekkere leesmaand! Ik las meer dan normaal en daar ben ik heel blij om. Ik begon deze maand met De erfenis van Jennifer Lynn Barnes. En wat heb ik daarvan genoten, ik kan niet wachten op deel 2. 

Daarna was De grand tour van Henry Montague aan de beurt. Een geweldig historisch verhaal, waar ik wederom van heb genoten. 

Voor het derde boek las ik De ijzerkoning van Julie Kagawa. Ik was sceptisch maar vond het toch een goed boek ik las dan ook daarna gelijk deel 1.5 genaamd De ijzerlegendes en ook die vond ik goed. 

Voor het vierde boek las ik Lucht van Lara Reims, ik deed mee aan de blogtour en was aangenaam verrast. Je leest over wat misschien wel onze toekomst kan zijn en dat intrigeert me. 

Vlak daarna las ik nog een blogtour boek namelijk Draco van Rani de Vadder, een fantastisch jeugdboek. 

Als laatste in de rij las ik deel 2 van de ijzer serie, genaamd De ijzerprinses van Julie Kagawa. Ook dit deel vond ik goed maar er mag van mij wel iets meer variatie in zitten in de verhaallijnen, het lijkt namelijk in vele opzichten op deel 1.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten