zaterdag 18 februari 2017

Carve the Mark door Ana :)

Hallo mede-boekenleeuwen! 


Vandaag vertel ik jullie over het boek ‘Carve the mark’ van Veronica Roth. Roth schreef eerder al de Divergent trilogie en bracht kort geleden dit boek uit. Zoals de meeste mensen uit de ‘bookcommunity’ was ook ik razend benieuwd! 

Het boek gaat over een zonnestelsel waarin alle planeten heel anders zijn, zowel op het gebied van relief en fauna en flora maar ook de mensen en hun tradities. Hoewel ze allemaal heel anders zijn worden de planeten en de mensen door een ding verbonden, de Stroom. Ook hebben alle mensen een gave die zou voortvloeien uit de Stroom. Ons verhaal gaat over Akos en Cyra. Akos is een Thuvhesiër die gevangen wordt genomen en met zijn broer wil ontsnappen. Cyra is een Shotet die door haar broer, de heerser van Shotet, wordt gedwongen mensen pijn te doen met haar gave. Hun paden gaan dan ook op de een of andere manier kruisen (,maar ik verklap niks!). 



Na ‘Allegiant’ wist ik niet zo goed meer hoe ik me voelde bij de boeken van Roth maar dit boek heeft mijn verwachtingen overtroffen en ik las het in een ruk uit. De manier waarop Roth de wereld heeft opgebouwd en deze verschillende soorten volkeren heeft geschapen en hun geschiedenis met elkaar heeft verweven vond ik geweldig. Na ieder YA fantasy/science fiction boek denk je dat je het allemaal wel weer hebt gezien, maar dat is zeker niet het geval bij dit boek. Ook de personages zijn allemaal heel erg zichzelf en zijn allemaal heel anders met gaves die heel goed bij ze passen. Het is even wennen en aanpassen aan de nieuwe wereld en de nieuwe termen in het begin van het boek maar na 20 pagina’s zat ik er helemaal in. Het verhaal is heel mooi geschreven en de hoofdstukken lopen heel natuurlijk door, niet te traag en niet te snel. Ook krijg je genoeg achtergrondinformatie waardoor je je goed kan inleven in het verhaal. Het is zeker een aanrader en ik geef het boek dan ook 4 kruisjes! 









Tot de volgende keer! 



Ana 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten