donderdag 20 april 2017

The Upside of Unrequited door Ana

"Ik heb echt intens van ieder deel en personage van dit boek genoten en vond het ook en perfect luchtig boek om in de vakantie van te genieten."



Hallo mede-boekenleeuwen


Een nieuwe dag, een nieuwe review. Vandaag review ik voor jullie het book ‘The Upside of Unrequited’ van Becky Albertalli. Misschien kennen jullie haar al van het populaire boek 'Simon vs. the Homo Sapiens Agenda’? In 'The Upside of Unrequited' volgen we Molly Peskin-Suso, een meisje dat al heel vaak een crush heeft gehad maar nog nooit heeft gekust of ander contact met jongens heeft gehad. Haar zus daarentegen is het tegenovergestelde en wil haar daarom heel graag helpen. De beste vriend van haar vriendin is namelijk een hele grappige, leuke en perfecte jongen om het eerste vriendje van Molly te zijn (en ze noemen hem Hipster Will). Maar er is een probleempje. Molly heeft op haar werk een grappige en ongemakkelijke nerd, genaamd Reid, ontmoet. Ze denkt dat ze niet voor hem zou kunnen vallen, of toch wel?

Het eerste wat me opviel bij het lezen van dit boek waren de personages. De personages zijn heel modern doordat het boek zich in onze tijd afspeelt, ze gebruiken o.a. ook Instagram, Pinterest. Hierdoor kon ik me heel goed inleven in de personages. Ik vond de manier waarop sociale media in het verhaal werd betrokken heel goed gedaan door Albertalli. De personages waren allemaal heel leuk en prettig om over te lezen. Ze waren allemaal niet perfect en ze hadden een heel eigen persoonlijkheid waardoor je leuke interacties kreeg tussen de personages. Ik vond vooral de personages van Molly (hoofdpersonage), Cassie (haar tweelingzus) en Reid (een van de jongens) geweldig en goed over nagedacht. Hun interacties waren altijd vol humor en sarcasme wat me heel erg aansprak. Hun acties en de activiteiten die ze leuk vonden waren ook echte dingen die ik zelf zou hebben gedaan waardoor ik me er nog meer in kon vinden. Eigenlijk vond ik alle personages heel geweldig in elkaar gezet, hihi!

Het verhaal was goed opgebouwd, er zaten geen saaie stukjes in en er gebeurden altijd wel leuke of verrassende dingen. Alles liep heel mooi in elkaar over en het verhaal was niet gehaast of te traag, het las dus heel fijn en natuurlijk. We maken vanuit het perspectief van Molly heel veel dingen mee waar zij op reageert, maar de reacties van de andere personages worden ook heel goed in het verhaal verwerkt. Ik heb echt intens van ieder deel en personage van dit boek genoten en vond het ook en perfect luchtig boek om in de vakantie van te genieten.

Doordat Molly geen ervaring heeft met jongens is alles heel nieuw en ongemakkelijk voor haar. Ik vond het heel schattig om hierover te lezen en kon me altijd vinden in hoe ze reageerde. Het was dus eigenlijk een heel schattig en awkward verhaal over een meisje dat ontdekt wat liefde is en hoe ze er zelf mee wil omgaan. Ze heeft ook moeite met het accepteren van haar lichaam en hoe ze eruit ziet en dit brak mijn hart omdat ik al zo lang zelf hiermee heb gezeten en ik denk dat Albertalli dit op een heel echte en eerlijke manier heeft weten over te brengen op mij.

Ik geef in mijn review heel weinig weg omdat ik hoop dat jullie allemaal in dit boek duiken zonder er te veel van te weten. Het boek heeft me verrast en mijn verwachtingen overtroffen. Ik zou het boek ergens tussen Rainbow Rowell en Stephanie Perkins zetten, dus de perfecte mix voor een goed, schattig en romantisch contemporary boek. Ik raad het boek dan ook zeker aan en geef het 4 kruisjes!

Tot de volgende keer!

Ana


Geen opmerkingen:

Een reactie posten