donderdag 1 april 2021

Wrap up maart 2021

De derde maand van het jaar is ook alweer voorbij. Onze bloggers hebben weer een wrap up voor jullie gemaakt. Lezen jullie mee? 

Emma

Afgelopen maand heb ik 7 boeken gelezen/geluisterd. Ik ben begonnen met het audiobook The Tales of Beetle the Bard. Ik had het boek zelf al gelezen, maar in deze versie werden alle verhalen verteld door een andere bekende acteur uit de film. Dit zorgde voor een leuke afwisseling. ondertussen was ik ook nog steeds bezig met een re-read van A court of wings and Ruin van Sarah J. Maas als voorbereiding op het nieuwe boek. Ik genoot wederom van dit boek en kon niet wachten om A court of silver flames te gaan lezen. Tussendoor heb ik nog koning van het Sintelwoud gelezen voor de blog. Dit vond ik helaas zelf een boek dat niet voor mij was weggelegd en ik miste dan ook de spanning. Daarna ben ik dan ook snel doorgegaan naar A court of Frost and starlight en daarin stond ook al het eerste hoofdstuk van A court of Silver Flames in. Dit hoofdstuk had Sarah al geschreven voordat ze akkoord had gekregen op A court of silver flames. Het was dan ook heel leuk om te zien wat ze in het daadwerkelijke boek had veranderd. A court of Silver Flames is tot nu toe het beste boek wat ik gelezen heb in 2021 en ik kan niet wachten op een nieuw boek van Sarah J. Maas. Na A court of silver flames moest ik even bijkomen en heb ik even een totaal ander genre binnen Young Adult genomen, namelijk K-pop Crush. Zelf ben ik een enorme k-pop fan en ik was dan ook benieuwd naar het verhaal. Ik heb enorm genoten van het boek en kan dan ook niet wachten op deel 2. Op de valreep heb ik gisteren (31 maart) nog het boek The Queen Will Betray You van Sarah Henning uitgelezen. Dit boek komt 6 juli 2021 uit en via netgalley mocht ik een uncorrected advance reading copy lezen. Deel 1 vond ik geweldig en ik kon dus niet wachten om het tweede deel te lezen en was dus super blij dat ik het boek al mocht lezen van de uitgever.  

Danique

Ik begon deze maand met Als doden spreken van
Mel Hartman. Het tweede deel in haar nieuwste urban fantasy serie. Dit boek was aan mij gegeven door Hamley Books voor de blogtour. Ik heb er erg van genoten maar hij was jammer genoeg niet zo goed als deel 1 Dat zorgde er ook voor dat ik op 3 sterren uitkwam. Dat maakt mij echter niet minder nieuwsgierig naar het volgende deel die dit jaar nog uitkomt!
Daarna ging ik voor List en leugens van Leigh Bardugo. Hier was ik toch wel wat nerveus voor. Waarom zou je denken want het boek is juist zo goed. Ja daarom juist, ik genoot zo van de Grisha trilogie, dat ik die magie niet wou laten teniet doen door deze duologie. Maar niks is minder waar, want wat was het een goed boek met een top verhaal, 4 sterren dus voor deze topper.
Na een toch redelijke book hangover was het tijd voor het sprookjesachtige Koning van het Sintelwoud geschreven door Jen Minkman. Een fantastisch boek dat ik mocht lezen voor de blogtour van Hamley Books. Prachtige schrijfstijl en daarbij een sprookjesachtig verhaal waarin je even word teruggetrokken van de wereld. Deze verdiende dan ook de 4 sterren dat hij kreeg.
Toen was het derde deel in The iron Fae serie aan de beurt van Julie Kagawa. Na de boekpresentatie kon ik niet wachten om hier mee verder te gaan. De ijzerkoningin vertelt het verhaal van Meghan en Ash verder. Het was een mooi verhaal dat zeker geen herhaling is van de eerste twee, deze had iets eigens. De ontwikkeling in het schrijven en de personages was fantastisch gedaan. Ook deze kreeg 4 sterren. Nadat deze uit was ben ik gelijk verder gegaan met de novelle, die uit De ijzerlegendes komt, geschreven vanuit Puck. Een ware sensatie en wat fijn om eens vanuit een ander personage te lezen. Deze novelle kreeg 3.5 ster.
Na deze fantastische tocht naar Nimmernimmer was het tijd om de schrijfwijze van Jen Minkman verder te onderzoeken en te ontdekken met Mijn hart van ijs. Een recensieboek dat al veel te lang wachtte om gelezen te worden. Ook hier was de schrijfstijl geweldig en zorgde die ervoor dat de personages tot leven kwamen, maar ook dat je het idee had in Oostenrijk bij Magda te zijn. 4 sterren voor dit magische verhaal.
Daarna een verassing voor mezelf. Hij stond niet op de tbr maar ik heb er toch met volle teugen van genoten. Ik heb net namelijk over Heartstopper volume 1. Wat een prachtig verhaal over twee verschillende jongens ik kan niet wachten op de volgende twee en op de Netflix serie. Je raadt het al, ik kan niet anders dan hem 5 sterren te geven.
Uiteindelijk kwam ik bij mijn eerste DNF van dit jaar uit. Ik heb het over To all the boys I loved before. Ik heb de film wel al 3x gezien en dat was denk ik ook het probleem. Ik had zo de film in mijn hoofd zitten, ik kon dat beeld niet loslaten. Tel daar de kinderachtige schrijfstijl bij op en ik kwam er gewoon niet doorheen. Na 100 pagina's heb ik besloten te stoppen en de magie van de films mijn herinnering te laten zijn.
Na dat fiasco zat ik even in een reading slump want ja wat pak je dan op, wat is goed genoeg. Ik kwam uit op De terugkeer van de koningin. Een boek dat ik vanuit de youngadultdome mocht ontvangen vorig jaar. Na wat aarzelen ben ik toch begonnen en wat las dit lekker weg. Fijne schrijfstijl en een origineel concept voor een verhaal, ik kan dan ook niet wachten om deel 2 te lezen om te zien hoe het Brienna vergaat. 4 sterren waren dan ook wat dit boek kreeg.
En dan... Gauw door naar deel 2! Het verzet van de koningin, het spetterde slotstuk en ik kon niet anders dan 5 sterren geven! Wat een heerlijke afsluiter!

Nicole 

Ik heb deze maand heel wat mooie moeken gelezen, in totaal 17 stuks, waarvan 7 young adult-
boeken. Ik lees zowel YA als NA, maar voor dit blog richt ik me natuurlijk alleen op de YA's.
Ik begon met List & Leugens  en Kraai & Koninkrijk van Leigh Bardugo. Deze stonden al een hele tijd in mijn kast en nu eindelijk de tijd gevonden om ze te lezen. Ik vond ze fantastisch! 
Toen ging ik verder met Koning van het Sintelwoud van Jen Minkman. Dit prachtige sprookje met de even mooie cover, wist mij zeker ook te overtuigen! 
Daarna ging ik door met Er was eens. Deze verhalenbundel is geschreven door diverse auteurs en uitgegeven door Dutch Venture Publishing. Stuk voor stuk erg mooie verhalen. 
Cinder & Ella had ik een tijdje geleden gekregen en deze heeft me echt weten te verrassen. Ik was bang dat ik het te kinderlijk zou vinden, maar niets was minder waar. Ik heb genoten van dit prachtige verhaal. Daarna was het tijd voor het debuut van Tamara Arts, In het duister. Hiermee ging ik buiten mijn comfortzone, want ik ben normaal geen fan van horror. Toch was het een ijzersterk verhaal dat me van begin tot eind heeft geboeid. 
Als laatste mocht ik het tweede boek van Jacodine van de Velde, De stilte zegt genoeg, recenseren voor de Dome. Wat was dit een prachtig verhaal! Ik kon en wilde het boek tijdens het lezen niet aan de kant leggen en was diep onder de indruk toen ik het uit had. Een van de mooiste boeken die ik tot nu toe gelezen heb! 

Wat was het mooiste boek dat jullie in maart hebben gelezen? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten