zaterdag 26 juni 2021

Recensie Breekbaar als glas door Nicole

Breekbaar als glas van Gena Showalter

Prinses Ashleigh Charmaine, beter bekend als de Glasprinses, is geboren met een zwak hart
waardoor ze kwetsbaar is, zo breekbaar als glas. In tegenstelling tot haar twee zussen heeft ze ook geen magische krachten, en ze leeft met het idee dat elke dag haar laatste kan zijn. Tot een orakel aankondigt dat het Ashleighs lot is om Assepoester te zijn, met een knappe prins te trouwen en het koninkrijk van Sevon te redden van hun wrede overheersers.

Ashleigh heeft zo haar twijfels over de profetie. Iedereen kijkt op haar neer, tot en met de dieren aan toe! En de prins die ze geacht wordt te betoveren, minacht haar nog het meest. Zal Ashleigh ooit koningin worden zoals haar is voorspeld? Of verliest ze alles wat haar lief is?

Net als Koud als sneeuw heeft de cover van dit tweede deel me weer betoverd. Omdat ik niet heel enthousiast was over het eerste deel, hoopte ik heel erg dat deze me wel zou meesleuren in de sprookjeswereld die Gena heeft gecreëerd. Nou, dat is dubbel en dwars gelukt hoor! Wat een fantastisch boek vond ik dit!

Ashleigh is een personage waar ik een instant klik mee voelde en ik vond het erg leuk om over haar te lezen. Al meteen vanaf het begin was het interessant en wist het mijn aandacht te grijpen om pas weer los te laten aan het eind van het boek. Dames, wees voorbereid op Saxon. Deze stoere krijger zal gegarandeerd ieders hart sneller laten kloppen! De personages in dit verhaal komen voor een groot gedeelte overeen met die uit het vorige deel, maar in dit verhaal kwamen ze voor mijn gevoel beter tot hun recht en hadden ze stuk voor stuk een eigen stem.

Tijdens het lezen was de verhaallijn heel duidelijk en ook de voorspelling werd op een prachtige manier in het verhaal verwerkt. De fantasy-elementen waren om van te smullen en zonder teveel te zeggen, hebben twee dierlijke personages mijn hart gestolen! Gena zou Gena natuurlijk niet zijn, als niet alles is wat het lijkt en meerdere malen worden we getrakteerd op een heerlijke plottwist die ervoor zorgt dat je ademloos verder wil lezen totdat je weet hoe het afloopt.

Als je, net zoals ik, gek bent op een enemies-to-lovers thema, zit je met Breekbaar als glas meer dan goed.

Ik ben verliefd geworden op dit bijzondere verhaal, de manier waarop het sprookje Assepoester erin wordt verweven en op de personages. En geloof mij maar, als je Saxon eenmaal hebt leren kennen, komt hij gegarandeerd hoog op je bookcrush-lijstje te staan.