zondag 9 augustus 2020

Recensie Dit is ons verhaal door Emma

Recensie 'Dit is ons verhaal' van Ashley Elston.

5 jongens gaan het bos in om te jagen, maar 4 jongens komen levend terug. Alle 4 hebben ze een motief, maar niemand wil praten.

Kate heeft naast haar school een bijbaantje bij de plaatselijke assistent-officier van justitie. Het baantje bestaat met name uit papierwerk en is dus niet echt spannend. Maar dan wordt haar baas op de River Point zaak gezet, de grootste zaak die de stad ooit heeft gekend. Er is bewijs dat de jongens schuldig zijn, maar de officier van justitie wilt de zaak liever in de doofpot stoppen, omdat hij zijn functie aan de ouders van de jongens te danken heeft.  Kate heeft haar eigen redenen om de zaak wel op te lossen en laat het hier dan ook niet bij zitten. Lukt het haar om erachter te komen wat de jongens verbergen, of zullen haar eigen geheimen aan het licht komen? Terwijl Kate steeds dichterbij de waarheid komt, komt ze erachter dat niet iedereen is wie hij lijkt te zijn. De tijd begint te dringen en als de echte dader niet snel wordt gevonden kunnen er nog wel eens levens op het spel komen te staan, inclusief die van Kate zelf.

Dit is ons verhaal is een zeer goed geschreven thriller. We volgen Kate die sinds de gebeurtenis samen met de jongens op school zit. Kate kende, Grant, de omgekomen jongen, en wisselde ze voor zijn dood vaak berichten uit met elkaar. Het kan dan ook niet anders dat Kate zich niet weg kan houden bij de andere jongens, vooral niet wanneer haar baas op de zaak wordt gezet. Tijdens het verloop van het verhaal zien we steeds meer hoe Kate in de zaak verstrengeld raakt. Ashley geeft daarnaast kleine point of views vanuit de dader gedurende het boek. Deze zijn zo goed geschreven dat je uit deze stukken niet opmaakt wie van de jongens het is. Samen met Kate komen we steeds meer te weten over wat zich er in het bos heeft afgespeeld, ook hierbij beschrijft Ashley het bewijs zo dat je wel gaat nadenken en je verdenkingen hebt over wie het gedaan kan hebben. Zo had ik ook al voor mijn gevoel de dader aangewezen, maar werd ik totaal omver geblazen toen het laatste bewijsstuk in de zaak boven tafel kwam. En dat maakt dat ik dit boek geweldig vind, gezien ik de meeste thrillers zeer voorspelbaar vindt. Ik ben dan op dit moment zeer benieuwd na de andere boeken van Ashley Elston. Het zal jullie dan ook niets verbazen als dit boek van mij 5 crosses krijgt!