woensdag 8 maart 2017

Ana over Caraval

“Ik vond het boek geweldig en ik was verslaafd vanaf pagina 1.”


Caraval door Stephanie Garber

Hallo mede-boekenleeuwen!

Vandaag breng ik jullie een review van een heel erg geanticipeerd boek, namelijk ‘Caraval’ door Stephanie Garber! Ik wist eerst niet helemaal zeker of ik het boek zou lezen maar ik ben heel heel blij dat ik het toch gelezen heb! Laten we maar meteen beginnen met het review!


Waar gaat het boek over? Nou, Scarlett en Donatella, twee zussen, wonen al heel hun leven op het eiland Trisda. In hun wereld is er een show genaamd Caraval die wordt georganiseerd door de magische Legend en alle mensen met een ticket doen mee aan de show en kunnen een prijs winnen. Niemand weet wat er precies gebeurt tijdens Caraval, ze weten alleen dat het DE plek is waar magie tot leven komt. Scarlett schrijft al jaren brieven aan Legend, smekend om mee te doen, maar ze krijgt geen reactie, totdat zij en haar zus opeens uitgenodigd worden. Op de een of andere manier geraken ze daar met behulp van een knappe matroos, maar dan verdwijnt Donatella en om de show te winnen moet Scarlett Donatella vinden. Wat gebeurt er? Lees het boek om erachter te komen!!!

Ten eerste komen in deze korte samenvatting de magie en het mysterie van Caraval helemaal niet goed genoeg tot hun recht. Het verhaal deed me denken aan het circus en goochelshows maar ook aan Commedia Dell’arte omdat ze heel overdreven jurken en pakken dragen. Ik heb immens genoten van alle magie en de geweldige personages en gewoon van de manier waarop Stephanie het hele verhaal deed voelen. Hoewel er heel veel mysterie was en er veel slechte dingen gebeurden, wou ik toch een deel uitmaken van de show en het zelf meemaken. Stephanie heeft de prachtige magie en het duistere mysterie van circussen en carnavallen in een mooie en betoverende manier teruggebracht en ik heb er immens van genoten.

Ik heb ook heel erg genoten van de personages. In het begin vond ik Scarlett wel een beetje zeurderig maar ik denk dat haar karakter zich heel goed heeft ontwikkeld doorheen het verhaal. Alle andere personages waren ook heel erg pakkend en mysterieus en tot het einde was het onzeker wie we konden vertrouwen en wie niet. Ik denk dat Stephanie ook de emoties op een hele goede manier tot uiting heeft gebracht waardoor we de personages veel beter konden begrijpen.

Ik moet ook even de schrijfstijl vermelden. Het boek zal vol met proza en daardoor ben ik nog meer van het boek gaan houden. Ik kan heel erg genieten van dromerige boeken met beschrijvingen die misschien heel onzinnig zijn maar misschien ook niet als je er even over nadenkt. Ik zal een voorbeeld geven:

“Something about him made her feel perilous shades of silky black.”
Ik heb echt genoten van dit soort beschrijvingen die het boek een beetje romantischer en dichteriger (is dat een woord?) maakten.

Ik vond het boek geweldig en ik was verslaafd vanaf pagina 1. Ik raad aan om er zonder al te veel voorkennis aan te beginnen omdat je dan van al het mysterie en van alle wendingen van het plot kan genieten. Ik heb me tijdens het lezen niet kunnen concentreren op mijn schoolwerk omdat ik moest weten wat er ging gebeuren en hoe het zou eindigen, dus heb ik eerst maar het boek uitgelezen hehehe. Ik geef het boek 5 kruisjes en ik ben helemaal klaar voor het tweede deel en de film die misschien gaat komen? We shall see!

Tot de volgende keer!

Ana


Geen opmerkingen:

Een reactie posten