maandag 27 maart 2017

Maak kennis met Minca, onze nieuwste blogger!

Lieve medelezers,

Mijn naam is Minca, ik ben 23 jaar en ik woon in Weert. Ik zit in het derde leerjaar van de opleiding Pedagogiek in Sittard. Naast school, stage en twee bijbaantjes in het weekend besteed ik de meeste tijd met mijn neus in boeken, voor mijn boekenkast of in willekeurige boekenwinkels in Nederland. Boekhandel Dominicanen is toch wel een echte favoriet.

Tijdens lezen, treinreizen, huiswerk en soms zelfs tijdens het slapen, luister ik voortdurend naar muziek, voornamelijk film- en trailermuziek waardoor het leven (en lezen) soms een heel stuk spannender wordt. Muziek neemt dus ook een groot deel van mijn leven in beslag. Films kijken en piano spelen behoren ook tot mijn hobby’s.

Ik verzamel trouwens ook boekenleggers. Omdat ik op een gegeven moment geen opslagruimte meer had, spaar ik sinds een half jaar alleen nog Young Adult en Fantasy boekenleggers uit zoveel mogelijk landen. Inmiddels heb ik ruim 1300 verschillende YA & Fantasy boekenleggers in mijn collectie.

Ik houd vanaf januari 2015 een boekendagboek bij en sindsdien heb ik bijna 200 boeken gelezen. Mijn voorkeur gaat voornamelijk uit naar Young Adult boeken waar fantasie, romantiek en spanning de overhand hebben zoals Hof van Doorns en Rozen, Fallen en de Touching Juliette serie. Een van mijn favoriete bookquotes komt ook uit deze serie.

‘Time goes on even when we do not.’ - Tahereh Mafi (Unravel Me).

De eerste recensie van Minca komt vandaag nog online!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten