zondag 19 maart 2017

Rika over Opgesloten

"In The Jewel leer je Raven amper kennen, en aangezien ze zo belangrijk is voor Violet, heeft Ewing ervoor gezorgd dat Raven ook voor de lezers belangrijk wordt."


Opgesloten door Amy Ewing


Opgesloten is het korte verhaal van Raven dat zich afspeelt tijdens het eerste boek The Jewel van Amy Ewing.

Ik ben geen nummer. Ik ben Raven.
Raven wordt tijdens de veiling verkocht aan de gravin van de Steen.
Ze voelt meteen aan dat deze dame niet deugt.
Met gruwelijke experimenten probeert de gravin Ravens wil te breken.
Kan Raven dit overleven?

Oké, dit had ik niet zien aankomen! Opgesloten is het verhaal van Raven, die samen met Violet tijdens de veiling wordt gekocht. Violet had het niet zo slecht getroffen, maar tijdens The Jewel kwam je er toch wel als lezer achter dat dit niet het geval was met Raven. Wat gebeurde er achter die gesloten deuren van de gravin van de Steen? Dit korte verhaal laat Raven’s kant van de veiling en haar leven erna zien.

Als ik eerlijk ben vond ik dit boek veel te kort! Ik had zoveel meer willen weten over Raven, en hoe meer Amy Ewing over Raven opschreef, hoe nieuwsgieriger ik werd naar haar leven daar. Het boek was nogal een schokkende onthulling van hoe Violet ook had kunnen eindigen. Misschien is het niet nodig voor de trilogie om dit boek te lezen, maar ik raad je zeker aan om dit boek te lezen als je aan de trilogie begint! Echt, deze kant is zo mooi om te zien, het maakt de wereld van The Jewel en de vier stichtershuizen zoveel beter en duidelijker. In dit deel neemt Amy Ewing de tijd om haar lezers te vertellen over de belangrijkste persoon in het leven van de hoofdpersoon, Raven. Misschien draaide The Jewel wel om Violet, maar Violet geeft meer om Raven dan haarzelf. In The Jewel leer je Raven amper kennen, en aangezien ze zo belangrijk is voor Violet, heeft Ewing ervoor gezorgd dat Raven ook voor de lezers belangrijk wordt.

Opgesloten is een prachtig boek dat het verhaal zo menselijk maakt, maar ook zoveel zwaarder. Violet heeft misschien geluk gehad, maar behalve haar zijn er zoveel meer meiden die hetzelfde lot als Raven ondergaan. Nu is het wachten op deel 2, weet Violet Raven te redden uit de hel waar ze in is beland?

Dit boek krijgt van mij 4 crosses!


Veel liefs, Rika!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten