maandag 1 februari 2021

Wrap up januari 2021!

Deze boeken lazen onze bloggers in januari! 

Nicole:

De eerste maand van het nieuwe jaar zitten we nog steeds in een lockdown. Voor sommige
mensen betekent dat dat ze extra veel tijd hebben om te lezen. Voor mij betekent dat minder tijd om te lezen. De combinatie van thuiswerken en een zoon die thuisonderwijs krijgt, neemt veel kostbare leesmomenten weg, maar brengt wel weer veel andere fijne momenten.

In december was ik al begonnen in het tweede deel van een waanzinnige serie: Het verzet van de koningin van Rebecca Ross. Ik vond deel één al goed, maar deel twee was echt fantastisch!

Van Hamley Books kreeg ik voor de blogtour van 3 februari de hele Overstekers-trilogie van Petra Doom. Dit waren alle drie zeker geen dunne boeken en ik heb er dan ook een redelijke kluif aan gehad. Ik heb van alle drie de boeken echt genoten!

Voor Young Adult Dome mocht ik het boek Mijn berichtje aan jou van Luanne Rice recenseren. Dit was een tussendoortje, maar dat voelde zeker niet zo. Het was een boek dat ver buiten mijn comfort zone ligt, maar het heftige onderwerp van het verhaal heeft een diepe indruk gemaakt!

Op 26 januari kwam het tweede deel van De Spiegelpassante, De vermisten van Maneschijn uit. Hier heb ik enorm naar uitgekeken en heb het dan ook in twee dagen uitgelezen! Mijn recensie van dit fantastische boek kunnen jullie woensdag lezen! 

Emma:

De eerste maand van 2021 zit er alweer op en ondanks dat ik toch nog naar mijn werk moet, alleen wat minder, heb ik een geweldige leesmaand achter de rug. Ik heb niet alleen maar geweldige boeken gelezen maar ook nog eens 12 in totaal! 

Ter voorbereiding voor de nieuwe tv-serie op Netflix was ik in december al begonnen met de Shadow and Bone serie van Leigh Bardugo. Op 1 januari ben ik begonnen in Siege and Storm en aangezien ik graag series binge-read, vooral als alle delen al uit zijn, ben ik daarna gelijk begonnen in Ruin and Rising. Ik kan me niet voorstellen dat ik zo lang heb gewacht om deze serie te lezen en kan jullie deze dan ook zeer zeker aanraden!

Daarna heb ik The Camelot Betrayal voor de Young Adult Dome gelezen. Dit boek was het vervolg op The Guinevere Deception en ik was dan ook erg benieuwd hoe het verhaal verder zou gaan. Het boek viel me iets tegen, maar ben toch wel benieuwd naar het vervolg. Wanneer dit vervolg uitkomt is nog even een verrassing.

The Magpie Society
 stond al een tijdje op mijn TBR-lijstje en toen het binnenkwam heb ik deze ook gelijk gepakt om te lezen. Het was een zeer spannend boek en eindigt met een enorme cliffhanger, helaas zal ik tot juni 2021 moeten wachten om te kijken hoe het verhaal verder gaat.

Door Magpie Society zat ik in een thriller vibe en koos ik "One of Us is next" uit als mijn volgende read. Helaas viel dit boek voor mij erg tegen. Ik had geen connectie met de personages en vond het boek erg voorspelbaar. Ik was bang om door dit boek in de gevreesde 'readingslump' te vallen dus zocht iets luchtigs. Op aanraden van mijn zusje koos ik voor het boek Alex in Wonderland. Dit boek is totaal buiten mijn straatje en ik vond het dus ook wel spannend om hier in te beginnen, maar het boek ging buiten mijn verwachtingen en ik vond het echt een heel leuk boek en heb soms echt moeten lachen. 

Na Alex in Wonderland ben ik begonnen in Language of Thorns: Midnight Tales and dangerous magic van Leigh Bardugo. Dit is een enorm mooi boek met allemaal kleine verhalen met prachtige illustraties van Sara Kipin. Ieder verhaal speelt zich in de Grisha wereld af maar er zitten kleine elementen in die je laten denken aan de voor ons al bekende sprookjes.

Als fan van Rupaul's Dragrace kon ik het niet laten om met mijn kerstpakket bon het boek Boy Queen te bestellen en ik kon dan ook niet wachten om deze te lezen. Dit boek is zeker een aanrader als je fan van Rupaul's dragrace. Het verhaal is ook nog heel mooi geschreven en was een emotionele achtbaan.

Daarna ben ik begonnen in Fable, ik had veel over dit boek gehoord, maar vond hem helaas wat tegenvallen. Er werd weinig uitgelegd en de spanning was bijna niet aanwezig. Aangezien ik niet gedacht had dit boek toch zo snel uit te lezen had ik geen ander boek meegenomen op mijn weekendje weg in eigen land. Gelukkig was ik wel zo slim geweest om mijn Kindle (e-book) nog in mijn tas te proppen voordat we gingen.

Aangezien mijn zusje zo bleef aandringen en het boek toevallig in een actie gratis te verkrijgen was ben ik begonnen in the Foxhole court. In het begin wist ik niet goed wat ik van het boek moest vinden, maar naarmate ik verder kwam was ik helemaal verkocht. Ik wilde eigenlijk de serie verder lezen toen ik deel 1 uit had, maar daar lag mijn langverwachte boek in de brievenbus. Ik kon het dan ook niet laten om meteen te beginnen in A vow so bold and deadly. 

A vow so bold and deadly is het derde, en daarmee het laatste deel, van de Cursebreaker serie van Brigid Kemmerer. Het boek was in een woord geweldig en ik vind het dan ook héél jammer dat de serie nu ten einde is. Ik wens onze Nederlandse volgers dan ook nog heel veel plezier toe in het tweede en derde boek als deze uitkomen. 

Op zaterdag 30 januari ben ik begonnen in The Inheritance Games en had ik nooit verwacht dat ik deze vandaag al uit zou hebben. Dit boek is deze maand in het Nederlands verschenen en samen met Danique zal er binnenkort een duo recensie op onze blog komen. Ik ga dus nog niet verklappen wat ik van dit boek vond. 

Danique:

Dat was hem dan! Januari, de eerste maand van dit nieuwe jaar. Ik heb meer kunnen lezen dan normaal, omdat ik niet naar school of stage hoefde. Ik heb namelijk 6 boeken gelezen deze maand. En dat is twee meer dan normaal. Ik begon deze maand dan ook sterk met mijn eerste Engelse boek ooit, genaamd A crown of echoes. En ik kan jullie eerlijk vertellen dat hij heerlijk was om te lezen. Hij is maar 250 bladzijden lang dus je vliegt er doorheen.

Niet veel later las ik Een kracht ontwaakt van Petra Doom. Dit is, zoals ook Nicole al aangaf, het begin van een trilogie en ik kan zeggen dat ik het erg goed vond. Ook deel 2 genaamd Schaduw van de sha en deel drie Koninklijke magie, waren erg goed! Het slotboek was fantastisch en echt een geweldige afsluiter. 

Tussen deze drie boeken door heb ik ook nog Koningin van de schaduw gelezen. Hier heb ik van genoten, maar was niet het beste boek dat ik las deze maand. Het laatste boek van de maand Januari is Trust again geen ya maar een roman. Zoals jullie kunnen lezen heb ik geen boeken voor de spot kunnen lezen, maar hier gaat volgende maand zeker verandering in komen. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten