maandag 15 november 2021

Recensie Lore door Nicole

Lore van Alexandra Bracken 

Elke zeven jaar is het tijd voor de Agon: een week waarin negen Griekse goden als straf voor
een vroegere opstand een week lang als stervelingen op aarde moeten leven. Ze worden opgejaagd door de afstammelingen van oude helden, die allemaal staan te popelen om in die week een god te doden en zo hun goddelijke macht en onsterfelijkheid over te nemen. Er zijn nog maar een paar oorspronkelijke Griekse goden over, en de nieuwe Agon staat op het punt te beginnen.


Lore Perseous zwoer om nooit meer aan een Agon mee te doen nadat haar hele familie was uitgemoord door een rivaliserende lijn. Jarenlang heeft ze elke gedachte aan wraak tegen de moordenaar, nu een god, weggedrukt. Maar als de volgende jacht losbarst in New York City, zoeken twee deelnemers haar op: Castor, een jeugdvriend waarvan Lore dacht dat hij dood was, en Athena, een van de laatste oorspronkelijke goden, die nu ernstig gewond is.


De godin biedt een alliantie aan tegen hun gezamenlijke vijand: als ze samenwerken, kunnen ze wraak nemen op de moordenaar van haar familie en de Agon voor altijd achter zich te laten. Maar Lore’s beslissing om zich weer bij de jacht aan te sluiten als afstammeling van Perseus, zal een dodelijke prijs hebben. Welke god en welke held zal ditmaal de Agon overleven?

Mijn recensie

Dit is zo’n boek waarvan ik geen idee had waar het over ging, maar ik het sowieso wilde lezen. De cover sprak me enorm aan en de promotie die Blossom Books eraan wijdde, was gewoon niet te negeren. Daar komt nog eens bij dat de limited edition een plaatje is dat je sowieso in je kast wil hebben staan. 

Oké, dan nu over de inhoud. 

Ik moet eerlijk bekennen dat het een tijdje heeft geduurd voordat ik doorhad hoe het precies zat. Ik moest mijn aandacht echt wel erbij houden om het te volgen. Maar dat is het allemaal waard geweest hoor, want man, man, was een fantastisch verhaal. 

Persoonlijk heb ik niet veel met de Griekse mythologie, maar dat deed voor mij niet onder aan hoe geweldig ik het verhaal vond. Lore is een superstoer personage dat een zware rugzak met zich meedraagt. Ze wordt sterk neergezet, evenals de andere personages in het verhaal. 

Alexandra´s schrijfstijl zorgt ervoor dat het boek leest alsof je in een film zit. Haar goed gekozen woordkeuze in combinatie met de doordachte zinsbouw, zorgt ervoor dat je tijdens het lezen op het puntje van je stoel zit. Lore zit boordevol actie en de auteur schroomt niet om bloederige details te beschrijven. 


Ook al had ik even nodig om in het verhaal te komen, toen ik er eenmaal in zat, werd ik meegezogen in dit epische verhaal met fantastische personages en een meesterlijke verhaallijn. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten