woensdag 10 november 2021

Recensie Unwritable door Nicole

Unwritable van Lotte van den Noort

New Orleans, 1930 Een grote kloof tussen de rijke en arme inwoners van de stad zorgt voor
veel spanning. De wees Abbigail Barlow heeft zich noodgedwongen aangesloten bij de verzetsgroep Monte Carlo, die bestaat uit de laatste strijders voor gelijkheid. Het dagelijks leven van Abbigail is gevuld met gevaarlijke missies. Daarbij moet ze haar grote geheim bewaren voor haar medeverzetsstrijders. Alsof dat nog niet zwaar genoeg is, moet ze dit alles doen in samenwerking met de onuitstaanbare, arrogante Jae Hawkins. En dan voelt ze kriebels voor hem.


Mijn recensie

Toen ik de prachtige cover van Unwritable voorbij zag komen, wist ik direct dat dit een boek was dat ik MOEST lezen. Aangezien dit het eerste boek is dat ik van Lotte lees, was ik ontzettend benieuwd naar haar schrijfstijl.Het verhaal draait om hoofdpersonage Abby, die geen eenvoudig leven kent. Abby is een stoere en sterke meid, die mede door het tonen van haar kwetsbaarheden, heel realistisch overkomt. Het verhaal is in de derde persoon geschreven en soms veroorzaakt dat een afstand tot de personages, maar dat is tijdens het lezen van Unwritable niet aan de orde. Lotte weet perfect hoe zij ervoor moet zorgen dat de lezer feeling krijgt met het verhaal en de personen die erin spelen.

Tijdens het lezen waande ik me moeiteloos in de tijd waarin het verhaal zich afspeelt en de manier van schrijven en het woordgebruik past perfect bij dit soort verhaal. Lotte heeft een heerlijke schrijfstijl die voelt alsof het schrijven vanzelf is gegaan en ze weet overal de goede sfeer te creëren door middel van haar schrijftechniek.

Dan wil ik het even over Jae hebben, want wauw, wat vond ik dat een intrigerend personage. Ik wilde hem leren kennen en wilde alles van hem weten. Boven alles wilde ik dat hij zou openbloeien tegenover Abby. De romantische draad in dit verhaal voert niet de leidraad, maar wordt perfect verweven door de rest van het verhaal. De spanning wordt op sommige momenten heel hoog opgebouwd en dan heb ik het niet alleen over die op romantisch vlak. De afwisseling tussen actie en rust is precies goed gedoseerd en nergens gaat de vaart eruit. Alles wat wordt beschreven, heeft een doel en nergens voelt iets overbodig.

De setting wordt goed en duidelijk uitgelegd en het leven van de verzetsstrijders wordt uitgebreid beschreven. Jae, Andrew en Abby zijn drie bijzondere personages die ieder op hun eigen manier heel speciaal zijn en voor mij kwamen ze ook echt tot leven tijdens het lezen.

Het eind van dit boek is echt prachtig bedacht. Het liet me met een enorme brok in mijn keel en een brede glimlach op mijn gezicht achter.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten