zaterdag 3 juni 2017

A Court of Wings and Ruin - volgens Rika een prachtige afsluiter van een fantastische serie!

"Enemy or friend, de grote vraag die ik me weer elk hoofdstuk stel, maakt dat het boek me blijft vasthouden en niet loslaat totdat het laatste woord is gezegd."




A Court of Wings and Ruins, het derde deel alweer uit de Court of Thorns and Roses serie! We hebben er allemaal lang op moeten wachten maar een maand geleden verscheen dan eindelijk de Engelse editie en afgelopen week verscheen de Nederlandse editie! Benieuwd wat wij van de Dome vonden van dit boek? Geen zorgen, want Irina, Caroline, Minca en ik (Rika) vertellen jullie allemaal een voor een wat wij van het boek vonden!

Na twee heel spannende boeken met team Tamlin en team Rhys is dan uiteindelijk de slotfase aangekomen. Feyre keert terug naar de Spring Court met Tamlin, maar niet geheel zoals Tamlin verwachte. Er dreigt een oorlog aan te komen en Feyre wil er alles aan doen om te voorkomen dat haar vrienden in gevaar raken. Ze keert terug naar de Spring Court met maar één doel, om informatie te verzamelen voor de Night Court om zo achter de plannen te komen van Hybern om Prythian te overheersen. Feyre speelt echter een gevaarlijk spel als spion voor de Night Court, één verkeerde stap en het kan verkeerd aflopen voor Feyre, maar ook voor heel Prythian. Feyre komt voor beslissingen te staan die niet gemakkelijk zijn. Wie kan ze vertrouwen, en wie kan haar helpen deze oorlog te winnen?

Ook dit boek heeft Maas zichzelf weer overtroffen! De prachtige schrijfstijl van haar is zo uniek en maakt het boek zo heerlijk om te lezen. Vanaf de dag dat ik het boek heb opgepakt is er geen vrij moment geweest dat ik niet het boek weer opnieuw heb opgepakt om snel door te lezen. Alle dubbele rollen die door het hele boek worden gespeeld, enemy or friend, de grote vraag die ik me weer elk hoofdstuk stel, maakt dat het boek me blijft vasthouden en niet loslaat totdat het laatste woord is gezegd.

Wat ik vooral heerlijk vind om te lezen zijn alle gesprekken tussen Feyre en Rhys door hun mating band. Het is altijd weer zo leuk om te zien wat voor stiekeme gesprekken ze voeren, de ene keer intiem, de andere keer misschien wat vijandiger. Dit houdt de spanning er goed in. Ook de nieuwe band tussen Feyre en haar twee zussen, nu in een geheel nieuw perspectief geplaatst, voelt heel vreemd. Feyre’s zussen zijn nu eenmaal veranderd, maar dat wetende kan je nog niet genoeg voorbereiden op hoe ze zijn en hoe ze zich ontwikkelen door het boek heen.

Ook is het verschil tussen Feyre in het eerste boek en het laatste boek zo ontzettend groot! De ontwikkelingen die ze meemaakt lopen zo vloeiend in elkaar over dat je het bijna niet merkt, maar stiekem ben ik wel heel trots op de High Fae die ze uiteindelijk wordt. Een prachtige afsluiter op een fantastische serie! 5 corsses, en dik verdiend!


Liefs, Rika

Geen opmerkingen:

Een reactie posten