maandag 23 september 2019

Recensie Break a leg door Vincenzo

Recensie Break a leg van Chinouk Thijssen

Break a Leg is deel 2 van de duistere ballettrilogie van Chinouk Thijssen.
Dit is nummer 4 die ik van Chinouk heb gelezen. Hij Is Van Mij, Fataal Spel en natuurlijk Truth or Dance waren erg goed, daarom was ik ook heel erg benieuwd naar Break a Leg. Maar heeft hij mijn verwachtingen waargemaakt? Of heeft Chinouk de plank volledig misgeslagen? 

Break a Leg verteld het verhaal van India, Zoë, Lisa en Nikki. Ze gaan over naar een nieuw schooljaar en denken dat ze eindelijk var Truth or Dance af zijn. Maar dat is niet zo… Truth or Dance keert terug en is dit keer erger dan voorheen. De opdrachten en gevolgen zijn erger geworden. Hun vriendschap word erg op de proef gesteld. De meiden leven voor het ballet, maar zijn ze klaar voor een dans des doods?






Nadat ik de laatste pagina’s van Truth or Dance had uitgelezen, wilde ik meteen verder lezen. De cliffhanger maakte mij veel te nieuwsgierig. Break a Leg begint vrijwel meteen met het verhaal. Truth or Dance had een opbouw die ik persoonlijk wat minder vond, maar in dit deel was dat totaal niet. De spanning begon meteen en ik verslond het boek binnen twee dagen. Door de spanning en vragen wil je persé doorlezen. Je wilt persé antwoord krijgen op je vragen.
 Buiten het feit dat ik af en toe op het puntje van mijn stoel zat kreeg ik ook een koude rilling. Want hoe kun je in hemelsnaam zo iets bedenken? Voor de mensen die dit boek hebben gelezen zullen wel weten over welke scenes ik het heb. Break a Leg heeft naar mijn mening ook helemaal geen minpunten. Het verhaal was weer heel erg goed en de spanning was veel intenser dan deel 1. En dan het einde! Ik kan in ieder geval al niet wachten op het 3de en laatste deel. Kan hij niet wat eerder verschijnen Chinouk?


Ik geef Break a Leg 5 crosses.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten