maandag 11 oktober 2021

Recensie Het geheugen van Babel door Nicole

Het geheugen van Babel (De Spiegelpassante #3) van Christelle Dabos


Nadat Ophelia een groot geheim in Faroeks boek ontdekte, heeft ze twee jaar en zevenmaanden op haar thuisark, Anima, doorgebracht. Maar nu is het tijd om in actie te komen… Ophelia reist onder een valse naam naar de ark van Babel, een kosmopolitische en hypermoderne ark die de parel van het universum wordt genoemd. Zal haar talent als lezer van voorwerpen voldoende zijn om te voorkomen dat ze door haar tegenstanders in een dodelijke val wordt gelokt? En zal ze Thorn, haar verloofde, ooit weer zien? Bovendien moet Ophelia een belangrijk geheim bewaren dat de sleutel tot het verleden kan zijn. Maar het kan ook de toekomst in groot gevaar brengen…

Mijn recensie

Ik weet nog goed dat ik De Spiegelpassante in handen kreeg en het best wel even duurde voordat het verhaal me had overtuigd. Toen dat eenmaal gebeurde, vond ik deze serie echt fantastisch. Van het tweede deel heb ik echt genoten en toen ik het uit had, kon ik niet wachten om verder te lezen. 


De wereld die Christelle heeft gecreëerd, is er eentje waar ik ontzettend graag in verblijf. Dit is zo’n serie die van mij door mag blijven gaan, want ook weer in dit deel wordt je uit het echte leven gerukt om van het ene duizelingwekkende avontuur in het volgende te worden getrokken.


Ophelia maakt ook weer tijdens dit stukje van het verhaal een grote ontwikkeling door en ook al miste ik sommige personages, er werd niet veel tijd gegund om daar lang meet bezig te zijn. Het is bewonderenswaardig hoe het Christelle steeds weer lukt om nieuwe en originele dingen toe te voegen en met ieder boek komen we stukje bij beetje dichterbij de grote ontknoping. 


Ik heb het al eerder gezegd, maar de schrijfstijl van Christelle is uniek. Het is een genot om een verhaal van haar te lezen en de combinatie van de personages, de magische wereld en de manier van schrijven, maken ook van dit boek weer een fantastisch boek. 


Over het verhaal zelf kan ik niet veel prijsgeven, alleen dat je je moet voorbereiden op weer een bijzonder avontuur waarin je jezelf heel snel verliest. Ik kan niet wachten op het vierde deel dat tevens het laatste deel zal zijn.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten