dinsdag 16 juli 2019

De Eigenzinnigheden door Vincenzo

De Eigenzinnigheden door Vincenzo

Leah is net als Simon een geweldige hoofdpersonage waar ik zelf nog geen genoeg van heb gekregen.
De Eigenzinnigheden door Leah Burke

De Eigenzinnigheden Van Leah Burke is het “vervolg” van het boek Simon VS. Het was een grote verrassing dat dit boek zo zou lopen. Voor mij was het verhaal eigenlijk helemaal afgerond, maar volgens mij heeft dit boek me toch een beetje verrast? 




De Eigenzinnigheden van Leah Burke vertelt het verhaal van Leah, koningin van de droge humor en beste vriendin van Simon Spier. Nu het laatste jaar op haar middelbare school ten einde loopt, maakt ze zich niet alleen druk om haar middelmatige tekeningen, maar ook om: Haar vriendengroep die uit elkaar begint te vallen. Het feit dat ze biseksueel is, en dat ze dat aan niemand durft te vertellen. Haar hopeloze verliefdheid op een goede vriendin, die al een vriend heeft. Leah probeert op alle mogelijke manieren iedereen bij elkaar te houden, maar ze zal misschien meer voor zichzelf moeten kiezen, en voor de liefde.

Leah Burke kun je eigenlijk in één woord beschrijven: WAUW! Als je Simon VS. hebt gelezen dan heb je Leah ook al langs zien komen. Zij was het botte meisje (die ik wel heel erg geweldig vond). Nooit had ik gedacht dat zij met zulke dingen rond liep, omdat Leah in Simon VS al over andere gevoelens praat. Becky Albertalli wist dit perfect te vertolken. Dit boek leest als een trein. Door de humor in het verhaal van Leah en de mensen om haar heen merk je dat je een serieuze onderwerp ook op een leuke manier verteld kan worden. Wat ik persoonlijk ook wel leuk vond was om personages uit het vorige boek terug te zien. Je denkt toch steeds maar weer “oh ja” en dat is een teken (vind ik) dat je een goed boek bent aan het lezen. Ik heb heel erg veel gelachen met dit boek en dat zorgde er ook voor dat ik hem binnen 1 dag met een brede glimlach uit heb gelezen. De schrijfstijl van Albertalli is zo erg goed dat je je ook echt in de personage gaat verplaatsen. Je verliest jezelf in dit verhaal en hebt het gevoel dat je zelf een personage bent in het boek. De boeken van Albertalli kunnen voor heel veel mensen speciaal zijn. Zij schrijft het hele aspect van “uit de kast komen” alsof je een biografie leest. Leah is net als Simon een geweldige hoofdpersonage waar ik zelf nog geen genoeg van heb gekregen. Dus Becky Albertalli, kom maar op met het vervolg!
Ik geef dit boek 5 crosses. DIT BOEK MOET JE LEZEN!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten