vrijdag 27 december 2019


De top 5 van Nicole
Mijn persoonlijke Top 5 van 2019!



Wat is 2019 weer omgevlogen, en wat was het een FANTASTISCH boekenjaar!

De Young Adult-boeken schoten als paddestoelen uit de grond en het was bijna niet bij te houden om al die pareltjes te lezen!

Het is me uiteindelijk toch aardig gelukt om een indrukwekkende stapel weg te werken en daar heb ik met veel moeite een top 5 van weten te maken.




Stipt op nummer 1 komt (niet heel verrassend denk ik) Koninkrijk van As van Sarah J. Maas.

Koninkrijk van As is het zevende en laatste deel van de Glazen Troon-serie, die immens populair is in YA-land. Na de Hof van Doorns en Rozen serie was ik er stellig van overtuigd dat er nooit meer een beter boek zou uitkomen, het leek me echt onmogelijk.

Totdat ik begon aan de Glazen Troon-serie. Ik heb gewacht totdat de hele serie compleet was zodat ik door kon lezen en wat ik nooit had verwacht, gebeurde….. Koninkrijk van As werd mijn nieuwe favoriete boek aller tijden. En dat is het nog steeds! 




Op nummer 2 staat Finale van Stephanie Garber

Finale het derde en laatste deel in de magische Caraval-serie. Deze serie heeft echt indruk gemaakt. Dit was de eerste serie waarvan ik geen enkel idee had waar het naartoe zou gaan en wat ik me erbij moest voorstellen. Het heeft me op alle mogelijke manieren verrast. Alle drie de delen zijn heel sterk, maar Finale sprong er voor mij uit, om redenen die ik hier niet ga noemen in verband met spoilers….



Op nummer 3 staat One small thing van Erin Watt

In ben gigantisch fan van het schrijversduo Erin Watt en heb de Royals-serie (geen grap…) drie keer gelezen. Ik dacht dan ook dat ik gek werd toen ik las dat er een nieuw boek aan kwam! Ook al was dit boek heel anders dan de erotische serie over de Royals, toch maakte ook dit boek weer een enorme indruk, op een hele nieuwe manier! Het is een verhaal om te koesteren.



Op nummer 4 staat The Burning Shadow van Jennifer L. Armentrout

Ik heb al heel vaak geroepen dat ik fan ben van de Lux-serie en eigenlijk alles wat Armentrout heeft geschreven. The Burning Shadow is het tweede deel in de Origin-serie en borduurt verder op waar Lux eindigde. Ik vond het heerlijk om me weer in de wereld van de aliens onder te dompelen!



Op nummer 5 staat Het Schaduwjaar van Kim Liggett

Wauw! wat een boek was dit…. Het is grappig dat het mij op het eerste gezicht totaal niet aansprak. Op speciaal verzoek heb ik het toch gelezen, en wat ben ik daar blij om geweest! Het boek was en is nog steeds een enorme hype en ik begrijp heel goed waarom. Het is het soort boek waar er niet nog een van is. One of a kind….. en dat is verfrissend! Toch staat hij onderaan dit lijstje. Dat heeft er alleen maar mee te maken dat ik mezelf net iets meer verloor in de andere boeken op dit lijstje.



Van al deze boeken kun je de recensies ook terugvinden op deze website!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten