maandag 2 december 2019


Dit Is Hoe Het Ging door Vincenzo
Dit Is Hoe Het Ging van Astrid Boonstoppel

Dit Is Hoe Het Ging was het boek dat begin dit jaar heel social media overnam. Gemengde reacties volgde en ik was wel benieuwd wat ik er nu van zou vinden. Heeft hij mijn verwachtingen voldaan? Of toch niet…

Dit is het verhaal van Cato Schmidt. Cato heeft alles: fijne ouders, een lief zusje, een leuk bijbaantje en een groepje fantastische vriendinnen.
Maar Cato worstelt.
Met zichzelf en met haar pijnlijke verleden. Als haar perfecte leven barstjes begint te vertonen, keert Cato steeds meer in zichzelf. De enige bij wie ze terecht kan is Adrian, haar vriend die ze online heeft leren kennen. Hij zal haar nooit laten vallen. Toch?

Op het begin wist ik niet wat ik van het boek moest vinden. Het kwam naar mijn mening een beetje traag op gang. Veel personen en korte hoofdstukken. Hierdoor moest ik echt even doorzetten. Nadat ik het boek even heb weggelegd en iets anders had gelezen spoorde ik mijzelf weer aan om verder te gaan.
En gelukkig heb ik dat gedaan!
Want het duurde niet lang totdat ik het boek in een hele korte tijd verslond. Ik kon het niet meer wegleggen en ik moest gewoon weten hoe het zou eindigen. Toen ik het boek dicht sloeg liepen de tranen over mijn wangen.
 Hoezo?
Omdat Astrid het verhaal zo goed weet neer te zetten. Ze neemt je mee in een achtbaan, die niet stopt! Toen het einde aanbrak wist ik mijzelf niet meer te beheersen.
WAT HEB JE MIJ AANGEDAAN, ASTRID!! Als ik nu niet enthousiast genoeg ben over dit boek weet ik het ook niet meer.
Daarom zal het jullie ook niet verbazen dat ik Dit Is Hoe Het Ging van Astrid Boonstoppel 5 crosses geef. Iedereen moet dit boek gelezen hebben!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten