vrijdag 10 januari 2020


Recensie Zwijg door Vincenzo
Recensie Zwijg van Mel Wallis de Vries

Met je beste vrienden een avondje alleen thuis. Hoezo bang? Wat kan er allemaal gebeuren? Zolang je maar zwijgt…

Wij zijn de meisjes die het hebben overleefd. Iedereen wil alles van ons weten. Alle gruwelijke details van die avond. Maar we zijn bang. Doodsbang dat wij straks aan de beurt zijn. Als we zwijgen hebben we misschien een kans om dit te overleven.
 Voor mij kwam het boek best snel op gang. Doordat het van tijd springt (dat Mel fantastisch doet) lees je iedere keer iets anders. Er wordt gigantisch veel met je gedachten gespeelt en dat waardeer ik.
Op het begin van het boek weet je wel DAT er iemand dood is maar niet WIE. Hierdoor heeft Mel iedereen toch verdacht kunnen maken. Je leest vaak politiedossiers en verhoringen die je een beter beeld geeft over de toekomst. Want WAT is er nu precies gebeurt? De meiden die het hebben overleefd zijn in shock. Maar voor wie? De mysterie rond die avond was niet opgelost en je wilt dolgraag weten hoe het nu zit.
 Al heel snel had ik wel al een vermoede, die uiteindelijk wel klopte maar niet op de manier dat ik had bedacht. De dader had ik goed geraden, alleen HOE het gebeurde en WAAROM niet.
  Petje af!
Dit boek was super goed geschreven en ik ben nu ook wel nieuwsgierig naar de andere boeken van Mel Wallis de Vries.
Ik geef dit boek 4 crosses. Een must read!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten