woensdag 14 juli 2021

Recensie Blackout door Nicole

Blackout van diverse auteurs

Een zomerse hittegolf hult New York in duisternis.

Terwijl de chaos in de stad losbarst, vonkt een ander soort elektriciteit...

Een eerste ontmoeting. Oude vrienden. Bittere exen.

En misschien het begin van iets nieuws.

Als de lichten doven, onthullen mensen hun geheimen. De liefde bloeit op, vriendschappen groeien en nieuwe mogelijkheden ontstaan.

Topauteurs Nicola Yoon, Angie Thomas, Nic Stone, Dhonielle Clayton, Tiffany D. Jackson en Ashley Woodfolk vieren de schoonheid van zes koppels en de onvergetelijke magie van een zinderende sterrennacht in de stad.

Mijn recensie


Een boek dat nog geen 200 pagina’s telt, met daarin korte verhalen van maar liefst zes verschillende auteurs. Ik had zo mijn twijfels, maar door de enthousiaste reacties op social media en de kans om een recensie-exemplaar te krijgen, gaf ik het een kans. 


Al vanaf de eerste pagina was ik om! Het eerste verhaal “De lange weg” vormde voor mij de leidraad door het verhaal heen en is opgedeeld in vijf aktes. Deze korte hoofdstukken worden afgewisseld door afzonderlijke verhalen, die ieder op zichzelf staan, maar toch verbonden zijn met elkaar. Het komt nu waarschijnlijk erg verwarrend over, maar dat is het dus niet! Alle auteurs kregen het voor elkaar om diepgang in hun korte verhaal te creëren en elk verhaal bezorgde me een grote glimlach.


Liefde staat centraal en komt op alle bijzondere manieren aan bod. De diversiteit van de personages en hun eigen persoonlijke verhalen, waren allemaal even bijzonder en mooi. De afzonderlijke verhalen passen perfect bij elkaar en vormen gezamenlijk een prachtig, bijzonder en indrukwekkend geheel. 


Ik heb al veel verhalenbundels gelezen, maar Blackout is er eentje die ik echt iedereen aanraad, ook al houd je niet van korte verhalen!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten