zondag 18 juli 2021

Review Tokio voor Altijd door Emma

Review Tokio voor altijd van Emiko Jean

Dit boek is de must-have voor fans van de films Princess Diaries en Crazy Rich Asians. Izumi Tanaka heeft het altijd moeilijk gehad om ergens bij te horen. Ze heeft moeite met haar Japans-Amerikaanse afkomst en heeft het gevoel een deel van zichzelf te missen. Ze is opgegroeid met haar moeder en weet niets af van haar vader. Met haar beste vriendin vind ze iets en ontdekt ze dat haar vader niemand is dan de kroonprins van Japan. En dat betekent dus dat Izumi een prinses is. Ze vertrekt voor 2 weken naar Japan om haar vader te leren kennen en wat het betekent om een prinses te zijn, Maar al snel voelt ze zich gevangen tussen twee werelden. Thuis was ze nooit 'Amerikaans' genoeg en nu moet ze bewijzen dat ze 'Japans' genoeg is.

Zal Izumi bezwijken onder het gewicht van de kroon, of zal ze nog lang en gelukkig in haar sprookje kunnen leven?

Tokio voor altijd is een verrukkelijk en plezierige Young adult Roman en is eigenlijk een soort van Princess Diaries voor de huidige generatie - een sprookje verpakt in romantiek en ontdekking. Niet alleen het verhaal is mooi, maar ook de cover is een lust voor het oog!

Izumi is een hoofdpersonage waar je snel verliefd op wordt. Ze is sarcastisch en grappig, maar ook kwetsbaar en gevoelig op hetzelfde moment. Ze heeft een vaste groep vriendinnen en hun streken zorgde voor de goede dosis humor in het boek. Voordat je aan een boek begint heb je altijd toch een bepaald soort verwachtingen en via social media had ik al best veel gehoord over dit boek. Achteraf gezien vond ik het boek eigenlijk beter dan verwacht en heb ik echt genoten van het boek. De schrijfstijl is heel licht en voelt vertrouwd aan en het is dan ook een heerlijk boek om te kunnen afschakelen na een lange dag werken.

Als liefhebber van de Aziatische cultuur vond ik het mooi om te zien hoe Emiko Jeans dit in het verhaal verwerkte en vond ik het boek op momenten ook nog echt leerzaam en ik hoop dan ook nog steeds Japan zelf een keer te kunnen bezoeken want dit boek maakt dat ik nog meer verlang naar het land van de rijzende zon.

Het boek eindigt met een open einde en roddels suggereren dat volgend jaar deel 2 uitkomt. Ik hoop zeer zeker dat dit het geval is want ik wil meer over Izumi lezen.

Ik geef dit boek 4 crosses!