vrijdag 20 augustus 2021

Recensie // Een hart zo vurig door Danique

Een hart zo vurig

Harper heeft de vloek van prins Rhen verbroken, maar dat betekent niet dat het goed gaat in Sinteldaal. Er gaan geruchten dat er een andere erfgenaam is die meer recht heeft op de troon, en dat 'prinses' Harper een bedrieger is. Grey is weggevlucht en draagt een vreselijk geheim met zich mee. Als hij wordt ontdekt door soldaten en met geweld wordt teruggebracht naar IJzerroos, begint zijn loyaliteit langzaam te verschuiven. Hij ontwikkelt een vriendschap met een vijandelijke prinses en moet beslissen of hij de strijd zal aangaan met Rhen voor een kroon die hij nooit heeft gewild.

Ik was ontzettend nieuwsgierig naar dit deel. Het vorige deel las ik in 24 uur uit. Toen ik er achter kwam dar we vanuit Grey gingen lezen was ik vooral nieuwsgierig. Want hoe vult dit het verhaal aan en wie komt hierbij. Het wordt algauw duidelijk dat we vanuit Lia Mara lezen.

De schrijfstijl pakt mij gelijk weer. Het leest vlot en soepel waardoor ik gelijk weer in het verhaal zat. Kennis uit deel 1 was niet heel nodig. Maar is wel handig. Ik was sommige dingen vergeten maar had niet het idee dat ik informatie miste. Brigid Kemmerer schrijft met vlotte zinnen. De hoofdstukken waren soms wel iets te lang voor mij. Hierdoor had ik soms de neiging om niet door te lezen juist omdat dit de snelheid van uit het verhaal haalde helaas.

Grey is voor mij een favoriet geworden. En Rhen is een van mijn mindere geworden. Dit was in deel 1 wel anders. Rhen groeit voor mij uit tot een naar personage waar ik geen connectie mee voelde. Met Grey daarentegen bouwde ik wel een band op. De muur die hij laat vallen past mooi bij zijn ontwikkeling. Hij leert veel over zichzelf en dat vind ik belangrijk. Lia Mara is iemand waar je bijna niet geen band mee kon opbouwen. Een lief karakter dat graag mensen helpt maar wel voor zichzelf opkomt. Ze was al uitgesproken en had zeker haar eigen mening, maar groeit in dit boek wel verder uit van meisje naar vrouw.

Conclusie is dat ik weer genoten heb van dit deel, het bracht me uit een sleur en dat was ik wel even nodig. Hij kon voor mij niet tippen aan deel 1 maar dit is zeker een favoriet. Ik geef hem 4 sterren.