zondag 1 augustus 2021

Wrap up juli 2021

Het is weer tijd voor een wrap-up! Afgelopen maand was de zomer ver te zoeken, maar gelukkig waren er genoeg boeken om te lezen. Onze bloggers vertellen jullie graag over hun leesmaand. 

Nicole

Afgelopen maand stond voor mij toch wel in het teken van de wateroverlast. Omdat ik midden in
het rampgebied woon, heb ik het volop meegekregen en ondanks dat wij zelf geen schade hebben geleden, heb ik door alle indrukken veel minder kunnen lezen. De boeken die ik wel heb gelezen( zes in totaal, waarvan één NA), waren (op eentje na) fantastisch, dus dat maakt een hoop goed. 
Als eerste Het oordeel van de wolf van Leigh Bardugo, waarin ik in juni was begonnen. Ik heb echt genoten van dit laatste deel van de serie. Toen kwam er een onverwacht recensieboek tussendoor, de verhalenbundel Blackout. Wat ben ik hierdoor verrast! Stuk voor stuk prachtige verhalen die samen een heel mooi geheel vormen. Nog een recensieboek dat ik mocht lezen van een debuterend auteur, Een vloek of een zegen van C.E. Crezee. Helaas heeft deze me niet weten te overtuigen. Toen vond ik eindelijk een gaatje voor Een hart zo vurig van Brigid Kemmerer. Deze stond al een poosje op me te wachten in mijn kast en ik heb er ontzettend van genoten! Als laatste las ik deze maand De genezer van Zalindov van Lynette Noni. Deze adembenemende limited edition is zowel van de buitenkant als van de binnenkant prachtig. Een erg indrukwekkend verhaal waarvan ik hoop heel snel het vervolg te kunnen lezen. 

Emma

Na een magere leesmaand in Juni ziet Juli er voor mij toch weer een stuk beter uit. Ik begon de maand met de Laatste uren van Josephine Donkers van Daniëlle Bakhuis, die ik voor de YAD mocht lezen. Deze short-read zorgde er eigenlijk voor dat ik eindelijk uit mijn reading slump kwam en diezelfde dag las ik dan ook eindelijk, na 2 maanden, het boek Hideous Beauty uit. Dit was overigens niet omdat het boek me niet boeide maar ik had gewoon geen rust om te lezen. Deze is gelukkig terug gekeerd en Hideous Beauty is dan ook een prachtig verhaal. Daarna ben ik een totaal ander genre gaan lezen binnen de Young adult, namelijk House of Hollow. Dit boek valt onder de categorie Horror en ik werd dan ook erg verrast door dit boek en zal zeker ooit nog een keer gelezen gaan worden. Daarna heb ik Tokio voor altijd gelezen voor de blog en als fan van the princess diaries films was ik dan ook heel blij met dit boek en kan ik niet wachten tot deel 2 uitkomt. Daarna ben ik, op aanraden van een vriendin begonnen aan de serie Truly Devious, deze valt een beetje tussen middle grade en Young adult in en leest dan ook heerlijk weg. Op dit moment ben ik dan ook in deel 2 bezig. Tussendoor heb ik nog de manga van Romeo en Juliet gelezen. Dit was heel leuk maar het taal gebruik was niet mijn ding, de art was wel super mooi. Mijn laatste boek van de maand was Once Upon a Broken Heart. Dit is het nieuwe boek van Stephanie Garber dat in September gaat uitkomen en ik was dan ook vereerd dat ik dit boek mocht lezen en las het binnen 24 uur uit. Komende maand heb ik nog super leuke boeken voor de blog opstaan en hoop ik dat ik alles wat ik op mijn TBR voor augustus heb kan uitlezen, maar met 2 weken vakantie moet dat zeker lukken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten