dinsdag 17 maart 2020

Recensie Rosie hartje Jack door Vincenzo




Een boek waar ik blind in ben gedoken. Was het een slimme keuze of toch niet?

Rosie houdt van Jack. Jack houdt van Rosie. Dus als ze elkaar kwijtraken, doet Rosie alles om de jongen die de zon in haar hoofd laat schijnen te vinden. Zelfs wegrennen van huis.
Zelfs Londen doorkruisen om naar Brighton te reizen, ook al sneeuwt het en rijden er bijna geen treinen. Zelfs als mensen denken dat een meisje zoals Rosie zich nooit in haar eentje zal kunnen redden.

Om te beginnen wist ik helemaal niet wat ik van dit boek moest verwachten. Ik had de achterflap gelezen, maar daar werd naar mijn mening niet heel erg veel verteld over het verhaal.
Ik was erg nieuwsgierig en begon in het verhaal en om eerlijk te zijn was ik heel erg verrast! Ik wist voordat ik in dit boek begon niet dat Rosie het downsyndroom had en ik had nog nooit een verhaal gelezen met dit als thema.
Dat was wel een erg leuke verandering. Mel Darbon weet het ook écht heel goed neer te zetten. De gedachten van Rosie was inderdaad wat ik gedacht had. Het was soms een beetje rommelig, maar dat maakte het voor mij alleen maar beter.
De hoop die Rosie heeft spoorde mij aan om verder te lezen. Dit meisje heeft zo veel pit en denkt op een manier die ook echt realistisch is.
Zo worden er af en toe erg grove en slechte opmerkingen gemaakt naar Rosie en zij trekt zich daar niet veel van aan. Ze wilt Jack vinden en zet alles op het spel om haar taak te volbrengen.
Ik ben zelf nooit in London geweest, maar de beschrijvingen van Darbon zijn zo goed, dat je ook echt in London rondloopt. Ze verteld en beschrijft dingen specifiek maar ook weer niet. Hierdoor word je fantasie toch aan het werk gezet.
  Ik zou dit boek zeker aanraden. Als je van hoop, liefde en doorzettingsvermogen houd dan is Rosie hartje Jack een echte aanrader voor jou.
 Ik geef dit boek 4 crosses.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten