dinsdag 31 maart 2020

Recensie Dubbelleven door Vincenzo





Recensie Dubbelleven van Chinouk Thijssen


Ik was heel erg benieuwd naar het nieuwe boek van Chinouk Thijssen. Tot nu toe waren haar boeken heel erg goed. Zou dit boek net als de rest slagen?


De zeventienjarige Ivy Maron heeft één grote droom: modeontwerpster worden. Ze zit op de modevakschool en werkt hard aan haar toekomst. Met al dat schoolwerk en haar nieuwe vriend Sander heeft Ivy nog weinig tijd voor haar beste vriendinnen Kim en Marsha. Sander noemt Ivy's vriendinnen kinderachtig en vindt dat ze afstand moet nemen. Maar Kim en Marsha maken zich zorgen om Ivy. Wat weet ze eigenlijk over Sander? Niet veel, zo blijkt. En wat ze over hem weet, durft Ivy niet met haar vriendinnen te delen …

 De achterkant van het boek wekte mijn nieuwsgierigheid op om dit verhaal te gaan lezen. In het begin van het boek kwam het verhaal maar langzaam op gang.  Dat vond ik persoonlijk wel erg jammer.
 Ik moest mezelf in het begin even pushen om door te lezen omdat het een ander soort verhaallijn heeft dan dat je gewend bent van schrijfster Chinouk.
  Wat wel goed is! Je weet het verhaal dan wel te onderscheiden van de rest.
Het was niet het spannendste boek wat ik wel jammer vind. We zijn allemaal gewend dat Chinouk je het stuipen op het lijf jaagt met haar verhalen en dat miste ik in dit boek heel erg.
Dit zorgde ervoor dat ik het boek Dubbelleven een paar keer weg moest leggen om iets anders te gaan doen. Al snel heb je het thema door en dan weet je in principe wat er gaat komen.
De snelheid neemt op dat moment wel enigszins toe. Het werd spannend en ik wilde erg graag weten wat me nog allemaal te wachten stond. Je merkte dat de hoofdpersonage af en toe even struggelen met de situatie, maar ze weet zich snel op te pakken. Ik weet dat dit een spel is dat in het dagelijks leven ook word gespeeld, maar ik ergerde mij af en toe een beetje aan Ivy. Ze was hopeloos verliefd en geloofde alleen hem (liefde maakt blind), terwijl letterlijk iedereen om haar heen de waarheid sprak.
Verder was het einde erg goed. Niet te snel afgeraffeld en het verhaal ook realistisch tot einde weten te brengen. Dat waardeer ik heel erg aan Chinouk. Overigens is dit boek zeker een aanrader!
Ik geef dit boek 4 crosses. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten