woensdag 17 juni 2020


Touching Juliette serie: de leesvolgorde


Gisteren zou eigenlijk het allerlaatste deel van deze waanzinnige serie uitkomen, maar helaas is de releasedatum opgeschoven naar juli. Ons geduld wordt wel heel erg op de proef gesteld (lees: ik kan eigenlijk geen seconde meer wachten om te weten hoe het afloopt). 


Touching Juliette zou oorspronkelijk een trilogie blijven, maar we weten allemaal dat dat niet gelukt is. En dat is maar goed ook! Met het oog op de komst van het (ja, dit keer echt!) allerlaatste deel, leek het mij handig een overzicht te maken van alle boeken en novelles die tot nu toe zijn verschenen. 


Moet je nog beginnen met de serie, STOP dan hier met lezen in verband met spoilers!


Vrees me (# 1)

Hier begon het allemaal mee… 

Niemand weet waarom de aanraking van Juliette dodelijk is, maar Het Herstel heeft grootse plannen met haar. Ze willen haar gebruiken als wapen in hun strijd voor een alleenheerschappij.

Juliette heeft haar eigen plannen. Ze vindt voor het eerst in haar leven de kracht om terug te vechten, en om aan een toekomst te denken met de jongen van wie ze dacht dat ze hem voor altijd kwijt was.


Verwoest me (# 1.5)

Het alles onthullende boek Verwoest me speelt zich af na Vrees me en voor Breek me. Verwoest me is volledig verteld vanuit het perspectief van Warner en is absoluut onmisbaar voor deze serie! 


Breek me (# 2)

In dit intense vervolg op Vrees me moet Juliette keuzes maken die haar leven voor altijd zullen veranderen. Ze zal een keuze moeten maken tussen wat ze wil en wat ze denkt dat juist is. Ze zal een keuze moeten maken tussen goed en kwaad. Ze zal moeten kiezen tussen vechten of vluchten. En misschien moet ze zelfs een keuze maken tussen haar hart – en het leven van Adam.


Versplinter me (# 2.5) 

Deze novelle wordt volledig verteld vanuit het perspectief van Adam loopt gelijk met het einde (en verder) van Breek me. Ook dit tussenverhaal is zeker onmisbaar voor de serie! 


Vertrouw me (# 3)

Officieel was dit derde deel het laatste deel van de serie. 


Juliette is terug, en vastbesloten om te vechten. Als Omega Point wordt vernietigd, weet Juliette niet of haar vrienden en de andere rebellen nog leven. Ook Adam lijkt verdwenen. Om het Herstel voor eens en altijd te vernietigen, is ze nu afhankelijk van Warner. De enige persoon van wie ze nooit had gedacht hem te kunnen vertrouwen, maar wel degene die haar leven redde. Warner is bereid Juliette te helpen – maar wat wil hij daarvoor terug?


Heel me (# 4)

Juliette dacht dat ze had gewonnen. Ze nam Sector 45 over, werd benoemd tot opperbevelhebber en heeft haar grote liefde aan haar zijde. Maar ze is nog steeds het meisje dat met één aanraking iemand kan doden – en alle wereldleiders houden haar zorgvuldig in de gaten. Wie zal ze zijn als het noodlot toeslaat? Kan ze zichzelf onder controle houden, of is haar verlangen naar macht sterker? En wat gebeurt er als ze een schokkende ontdekking over haar verleden doet?


Schaduw me  (# 4.5)

Deze novelle lezen we vanuit het perspectief van Kenji Kishimoto. Het verhaal speelt zich af tijdens de heftige gebeurtenissen in Heel me. Kenji heeft tijdens de vorige delen al veel meisjesharten veroverd, dus dit verhaal kwam dan ook als een zeer welkome verrassing! 


Weersta me (# 5)

Juliette is iedereen kwijt.Na haar vrij rampzalig verlopen periode als opperbevelhebber is ze ontvoerd en bevindt ze zich ergens op een basis ver van sector 45. Terwijl ze de eenzaamheid en martelingen probeert te doorstaan, moet ze ook haar herinneringen op een rijtje zien te krijgen. Warner heeft haar hart gebroken door te onthullen dat hij veel meer weet over haar familie en haar identiteit dan hij tot nu toe liet blij

Onthul me (# 5.5)

De twee novelles die geschreven is vanuit het perspectief van Kenji. Samen met Schaduw me is deze gebundeld in een omkeerboek. Deze laatste novelle speelt zich af tussen deel 5 en 6.  


Verbeeld me (# 6) 

Het explosieve einde in de Vrees me-serie is hier! Na vijf boeken en vier novelles is dit dan toch echt het laatste deel van de serie die bijna zeven jaar geleden begon.

Nu Ella weet wie Juliette is en waarvoor ze gecreëerd is, is alles alleen maar ingewikkelder geworden. Terwijl ze worstelt met haar verleden en haar toekomst onzekerder is dan ooit, vervagen de lijnen tussen goed en kwaad. Tussen Ella en Juliette. Met oude vijanden op de loer, lijkt zij niet de enige die kan beslissen over haar lot…



Geen opmerkingen:

Een reactie posten