vrijdag 18 oktober 2019

Recensie The Burning Shadow (Origin #2) door Nicole

Recensie The Burning Shadow (Origin #2) van Jennifer L. Armentrout

The Burning Shadow is het tweede deel in de Origin-serie.

Evie en Luc leren elkaar beter kennen en Evie wordt geïntroduceerd in de wereld van de Luxen en de Origins. Ze gaat op zoek naar haar eigen identiteit en probeert met behulp van Luc de gaten in haar leven op te vullen. Terwijl Evie daar enorm mee worstelt, verandert haar rustige leventje voorgoed en raakt ze betrokken bij een oorlog waarvan ze niet wist dat die gaande was en waarin zij een grotere rol speelt dan ze ooit voor ogen had gehad. Evie beseft dat haar zorgeloze leventje op het punt staat voor eens en voor altijd te veranderen en niets zal ooit nog hetzelfde zijn.

Het is inmiddels bekend dat ik een groot fan van Armentrout ben. Na het lezen van dit boek, is dat alleen maar meer geworden! Wat is dit een fantastisch vervolg op The Darkest Star!
Het verhaal sluit volledig aan en gaat verder waar het eerste deel is geëindigd. Het is dan ook absoluut niet aan te bevelen om dit boek apart van deel 1 te lezen. Terwijl The Darkest Star met name opbouwend was, stond het tweede deel bol van de actie. Vanaf het begin houdt Armentrout je in de greep van het verhaal en ze laat pas op het eind los. De eerste helft van het boek is vooral gericht op Evie en het uitzoeken wie ze echt is.

‘Ik was Nadia niet. Maar ik was evenmin Evie. Ik had geen idee wie ik echt                       was.’

Vanaf de helft van het boek ongeveer, volgt de ene actiescène de andere op en heeft Evie geen andere keuze dan haar verleden te erkennen en te vechten voor haar toekomst.

Ik bewonder Armentrout om haar gevoel van timing, ze weet in ieder boek de perfecte balans tussen actie, romantiek en humor te behouden en de dialogen die ze schrijft zijn gewoon meesterlijk! Ik heb tijdens het lezen van deel 1 al een zwak gekregen voor Evie en Luc. Tijdens het lezen van dit boek, hebben ze mijn hart veroverd. De chemie tussen die twee is zo tastbaar dat je het bijna zelf beleeft en dan met name Luc springt er uit. Zijn arrogantie en humor zorgen voor hilarische dialogen en gebeurtenissen en zorgt voor de perfecte luchtigheid in het verhaal. Juist omdat zijn opmerkingen vaak nergens op slaan en nergens verband mee houden, zorgen ze voor een amusante aanvulling en geven zijn personage meer vorm.

‘’Ben jij ET of zo?’
Luc grinnikte. ‘Ik ben veel hotter dan ET.’
‘Dat zegt niet zo veel, hoor. ET lijkt nog het meest op een homp klei.’’

Waar ik echt van heb genoten, is de hereniging met de personages uit de Lux-serie. Ze komen allemaal terug in dit verhaal en het is erg leuk om te lezen waar ze nu, een aantal jaren later, staan in het leven. Omdat ik nooit graag afscheid heb genomen van Katy en Daemon, was dit de kers op de taart. Ik heb zo’n vermoeden dat ook zij in deel 3 een grote rol gaan spelen. Het geeft deze serie dan ook iets extra’s als je van te voren de hele Lux-serie hebt gelezen, niet alleen zodat je de personages al kent, maar het is ook prettiger als je de voorgeschiedenis van de Luxen en Origins kent.

The Burning Shadow is het perfecte vervolg op The Darkest Star en het eind belooft niet veel anders voor deel 3, The Brightest Sky, die helaas pas in het najaar van 2020 uitkomt.

Vijf crosses