maandag 21 oktober 2019


Recensie 'Roomservice' door Vincenzo
Roomservice van Maren Stoffels

Zodra dit boek uitkwam stond heel social media vol met foto’s van dit boek. De kaft sprak mij erg aan en ik las de achterkant. Dat was voor mij al voldoende om het boek te lezen.
Maar heeft hij mijn verwachtingen waargemaakt? En vind ik het terecht dat mensen er zo gek van zijn?

Vier vrienden vieren een verjaardag in een luxe hotel. Maar wat begint als een leuk weekend slaat al snel om in een regelrechte nachtmerrie. Ze ontvangen berichten aan de deur van hun kamer, die steeds meer onthullen over wat er een jaar geleden precies is gebeurd. Wat de boodschapper wil is duidelijk: wraak. Eén van de vier zal zich moeten opofferen. En als dat niet gebeurt, zal hij zelf iemand kiezen…
Roomservice kwam naar mijn mening erg snel op gang. De hoofdpersonages gaan meteen naar het hotel. Zodra ze daar aankomen begint de ‘horror’.  Het verhaal zit erg goed in elkaar. Je merkt dat er gaten in het verhaal zitten die je maar al te graag wilt opvullen met antwoorden.
Gebeurt dat ook? JA! DAT GEBEURT ZEKER! Door de fijne schrijfstijl van Maren Stoffels vlieg je door het boek. Je slaat pagina voor pagina om en je smacht naar meer. Het enige nadeel van het boek vond ik dat ik erg snel in de gaten had hoe het verhaal ineen stak.
Omdat ik vrijwel van het begin al een vermoede had wie Roomservice is was het einde voor mij wel wat minder spannend. Voor mij kwam het antwoord al erg snel. Ik zou zomaar een diploma voor ‘meest zieke geest’ kunnen krijgen. Waarom? Omdat ik altijd heel erg kan doordenken bij verhalen. Als ik er helemaal in zit kan ik dingen bedenken die er zouden kunnen gebeuren.  Desalniettemin heb ik erg genoten van Roomservice en kijk ik ernaar uit om andere boeken van Stoffels te lezen. Want met een thriller maak je mij snel blij.
Ik geef Roomservice van Maren Stoffels 4 crosses. Ben je op zoek naar een spannende thriller? Lees dan dit boek!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten