zaterdag 26 oktober 2019

Recensie One small thing door Nicole
Recensie One small thing van Erin Watt

Waar het over gaat
De 17-jarige Beth is drie jaar geleden haar oudere zus Rachel verloren door een tragisch ongeluk. Sindsdien behandelen haar ouders haar als een kleuter en hun beschermingsdrang naar hun enige dochter toe loopt gigantisch uit de hand. Om haar ouders, die het huis in een gevangenis hebben veranderd, te ontvluchten besluit Beth de stoute schoenen aan te trekken en in haar eentje naar een feestje te gaan. Daar ontmoet ze Chase; hij is knap, vriendelijk, verleidelijk en precies wat Beth op dat moment nodig heeft. Dan komt Beth erachter dat Chase een duister verleden heeft en hij degene is die ervoor heeft gezorgd dat zij haar zus kwijt is. Ze is naar bed geweest met de moordenaar van haar zus. Hoe zal ze ooit nog met zichzelf kunnen leven?

Wat ik ervan vond
In One small thing wordt een trieste, realistische setting neergezet. De ouders van Beth worstelen met de dood van hun dochter Rachel en belemmeren Beth in het verdergaan met haar leven.

¨Ik breek als eerste en ren de keuken uit. Rachel is dan misschien dood, maar in dit huis is haar geest levender dan ik.¨

Ik had hele hoge verwachtingen van dit boek, aangezien ik de Royals-serie heb verslonden, meer dan één keer. Ik was absoluut niet teleurgesteld na het lezen van dit nieuwe boek van het auteursduo. Waar de nadruk bij de Royals toch echt wel ligt op de erotische scènes, was dit hier totaal niet het geval. Het idee van een meisje dat verliefd wordt op de moordenaar van haar zus, klinkt misschien wat afgezaagd, maar dat was dit boek absoluut niet! One small thing is een prachtig verhaal over onvoorwaardelijke liefde, vriendschap en vergeving. Vanaf het begin van het verhaal leef je toe naar het moment dat Beth erachter komt wie Chase daadwerkelijk is en als het zover is, zit je naast Beth in de emotionele achtbaan waar ze de rest van het verhaal in blijft zitten. Het personage van Chase vond ik heel goed overkomen, de pijn die hij voelt en spijtgevoelens van zijn roekeloze daad drie jaar geleden, worden bijna tastbaar.

¨Zijn gezicht wordt somber. ´Het kost moeite om met mezelf te leven, dus ja, ik tolereer dat gedoe op school omdat het goed voelt.´

De dialogen tussen Beth en Chase zijn sterk en vol emoties. Beth is een personage dat weet wat ze wil en ook geen blad voor de mond neemt.

¨Maar als je me wegduwt omdat schuldgevoel je huidige vriendinnetje is en je niet bij haar weg wilt, dan is dat bullshit.¨

Als je, net zoals ik, smult van het ´onmogelijke liefde´-thema, zul je met One small thing zeker niet teleurgesteld gaan worden!

Het boek had van mij een stuk dikker mogen zijn, ik had nog lang niet genoeg van Beth en Chase. Het einde kwam veel te snel en toen ik de laatste pagina had gelezen, was ik voor mijn gevoel nog lang niet klaar met Beth en Chase. Ik verwacht niet dat er een vervolg op komt, omdat het afgesloten voelt, maar ik zou het zeker niet erg vinden als dat wel zo zou zijn!
Vier crosses