vrijdag 15 november 2019


Hartstocht door Nicole
Recensie Hartstocht (De Royals 3.5) van Erin Watt

Hartstocht is het tussendeel van De Royals en het laatst verschenen. Met dit boek is de serie compleet. Tip voor alle mensen die deze serie nog niet heeft gelezen: lees dit deel ná deel 3 vanwege de spoilers!


Waar het over gaat
In dit tussendeel volgen we Gideon, de oudste Royal, die inmiddels studeert. Het is nu drie jaar geleden dat hij Savannah ontmoette en als een blok voor haar viel.

“ ‘Zij is het enige goede en pure in mijn leven. Ze is mijn toevluchtsoord. Mijn mooie, prachtige eiland weg van het gestoorde bos dat huize Royal is, en ik wil dit niet besmeuren.’ ”

Nog steeds worstelt hij enorm met de fout die hij maakte waardoor hij de liefde van zijn leven verloor.
Terwijl zijn vrienden denken dat hij haar allang vergeten is, is het tegenovergestelde waar.
Als Savannah dan opeens op dezelfde universiteit verschijnt, is Gideon vastbesloten zijn meisje terug te winnen maar Savannah wil absoluut niets meer met hem te maken hebben.

Wat ik ervan vond
Het is alweer een tijdje geleden dat De Royals mijn hart veroverden. Deze serie behoort zeker tot een van mijn favorieten! Gideon heeft altijd een bijrol gehad. Omdat hij al studeerde, kwam hij soms langs, maar dat was nooit lang genoeg om een goed beeld van hem te krijgen.
Ik was dan ook erg benieuwd naar zijn verhaal, maar het was niet Gideon die me verraste, maar Savannah. Hartstocht wisselt tussen het verleden en het heden en tevens tussen het vertelperspectief van Gideon en Savannah. Eindelijk leren we nu ook Savannah kennen en het negatieve beeld dat ik van haar had, is nu volledig bijgesteld. De wisseling tussen het verleden en heden vond ik fijn omdat we op die manier een totaalbeeld kregen van hun ontmoeting tot het heden. Wat mij betreft had de opbouw van hun relatie iets langer mogen duren. Het voelde soms als een korte samenvatting van de gebeurtenissen, waarbij de belangrijkste daarvan werden overgeslagen. Het leest dus ook echt als een tussendeel in plaats van een volwaardig verhaal.


Ik hou van de directe en rauwe schrijfstijl die kenmerkend is voor de hele serie en ook in dit verhaal namen de personages geen blad voor de mond bij bepaalde uitspraken.

“ ‘Nou, dan wil je dus dat we elkaar troosten. Je zou willen dat Gideon me de beste orgasmes van mijn leven bezorgt, omdat je het beste voor mij wilt.’

Ik verberg een grijns. Bailey heeft de ballen van Three in haar Prada-tasje zitten.’’

Verder was dit boek een stuk ‘netter’ dan de andere delen, wat ik erg jammer vond. Omdat ik dit boek een heel stuk later lees dan deel 5 van De Royals, had ik wat moeite om de tijden goed te plaatsen.
Hartstocht is een leuke toevoeging aan deze waanzinnige serie, maar zeker niet onmisbaar. Het heeft eraan bijgedragen dat ik nu eindelijk ook een beter heb van de oudste Royal, maar het was te kort en niet diepgaand om me erin te verliezen.

Het boek krijgt van mij 3 crosses


Geen opmerkingen:

Een reactie posten