vrijdag 8 november 2019


Recensie 'De Selectie' door Vincenzo
De selectie van Kiera Cass

De Selectie is een serie die vrijwel iedereen heeft gelezen die van YA houd. Ik daarentegen heb er erg lang over gedaan om deel 1 op te pakken. Waarom? Was het voor mij iets te vrouwelijk?

Voor 35 meisjes is de selectie dé kans op een beter leven. Zo kunnen ze ontsnappen aan een armoedig caste-leven en opgenomen worden in een wereld vol glamour. De selectie biedt de mogelijkheid om in het paleis te wonen en te strijden om het hart van prins Maxon. America Singer vindt het echter een nachtmerrie. Ze moet haar geheime liefde opgeven en haar thuis verlaten voor een strijd om een kroon die ze niet wil. Ze moet in een paleis wonen dat continu wordt aangevallen door rebellen. Dan ontmoet ze prins Maxon en twijfelt ze aan alles. America realiseert zich dat het leven waar ze altijd van gedroomd had in het niet valt bij de toekomst die ze nooit voor mogelijk had gehouden.


Op het begin moest ik er even inkomen. Je leest over America die aan het twijfelen is om mee te doen aan de selectie. Haar familie vind het helemaal geweldig dat zij de kans kan krijgen en vragen zich daarom ook af waarom America de kans afwijst.
 Als lezer weet je dat zeker, omdat je alles meekrijgt wat ze denkt en meemaakt. Ze is verliefd op een ander, maar kan niet samen zijn met hem. Ik moest op het begin even wennen aan de Kasten. Dat zijn de rangen die ze in de toekomst gebruiken. (Want dit boek speelt zich af in de toekomst) Voor mij was het allemaal een beetje traag. Maar zodra ik hoofdstuk 1 had afgerond kon ik het boek niet meer wegleggen.
 Het moment dat America naar het paleis ging las ik letterlijk met een brede grijns op mijn gezicht. Ze was erg open en spontaan en dat was fantastisch om te lezen. Dit was de eerste keer dat ik De Selectie heb gelezen, maar ik wist dat er een driehoeksverhouding in zat. Naar mijn mening is de keus makkelijk.
 Ik ben team Maxon. Waarom? Hij veel liever en zorgzamer voor America dan Aspen. Ik vond Aspen een beetje zeuren en dat haat ik.
 De liefdesaspecten zorgen er niet alleen voor dat het boek interessant blijf, maar er gebeuren ook minder leuke dingen in het paleis.
Het paleis word namelijk een paar keer aangevallen door rebellen die alles op alles zetten om een doel te bereiken die je als lezer nog niet te weten krijgt. Dit boek heb ik binnen een paar dagen gelezen en is zeker aan te raden voor mensen die even iets luchtigs en romantisch willen lezen.
Daarom geef ik De Selectie 4 crosses.  


 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten