vrijdag 31 januari 2020

Recensie City of Bones door Vincenzo
Recensie City of Bones van Cassandra Clare

Jaren geleden wilde ik al aan deze serie beginnen. Ik hoorde veel goede maar ook slechte meningen. Toen de film en serie uitkwamen heb ik ze zeker een paar keer bekeken. Het verhaal sprak mij al aan, dus dat was al goed. Maar was het boek net zo goed (of misschien wel beter) dan de film en serie?

De vijftienjarige Clary woont met haar moeder in New York. Wanneer deze ontvoerd wordt, komt Clary achter het familiegeheim: haar moeder behoorde ooit tot een groep demonenjagers. Langzaamaan lukt het Clary om tot die wereld door te dringen. Maar de wereld van de demonenjagers is verscheurd. Zal het Clary en haar vrienden lukken om haar moeder te redden?

Om beginnen heb ik deze serie in het Engels en aangezien mijn Engels niet 100% perfect is moest ik er wel aan wennen. Maar hoe verder ik kwam hoe makkelijker het werd. Het verbaasde mij enorm dat het boek totaal NIET op de serie lijkt. De film daarentegen kwam wel aardig in de buurt. Dus voor mij was dit boek niet echt speciaal. Omdat ik alles al meerdere keren had bekeken wist ik wel wat er ging gebeuren. Maar gelukkig heb ik nog de andere boeken, waarvan ik geen idee heb wat er gaat gebeuren. Het boek vond ik wel leuker en specialer dan alles op het scherm.
Daarom geef ik dit boek 4 crosses. Hij is erg leuk en je hebt er wel plezier mee!  






Geen opmerkingen:

Een reactie posten