zondag 3 januari 2021

Emma's leesjaar 2020

 Emma’s leesjaar 2020

Zoals jullie misschien al weten zijn er verschillende apps om bij te houden wat je leest, wat je wilt lezen, je leesdoel etc. Zelf gebruik ik graag Goodreads, omdat ik met name Engelse boeken lees. Goodreads heeft een Reading Challenge waarbij je zelf kunt aangeven hoeveel boeken je het komende jaar wilt lezen. Dit aantal kun je ten alle tijden aanpassen, stel dat je merkt dat je over je doel heen gaat of juist minder tijd hebt gehad om te lezen. Begin 2020 had ik mijn leesdoel op 100 gezet, maar heb ik er maar 85 gelezen. Ik ben zelf tevreden gezien ik er 25 meer dan vorig jaar heb gelezen. In 2021 zet ik mijn doel weer op 100, maar heb ik mezelf een ander doel gegeven, namelijk om te proberen mijn boekenkast uit te lezen want er staan genoeg ongelezen boeken op. Maar voordat we gaan kijken naar 2021 kijken we eerst nog even terug naar het jaar 2020.

In maart 2020 ben ik blogger geworden voor Young Adult Dome. Ik wilde al langere tijd gaan bloggen, maar durfde de stap niet alleen te maken. Young Adult Dome zocht toen bloggers en ik twijfelde dan ook geen moment en heb me gelijk aangemeld. Niet veel later was ik onderdeel van het blog team. Als blogger heb ik afgelopen jaar maar liefst 20 boeken mogen lezen en recenseren voor Young Adult Dome. Ik vond het leuk om mezelf uit te dagen en ook boeken te kiezen die buiten mijn genre (fantasy) vielen. Al snel ontdekte ik dat ik thrillers en contemporary ook leuk vond om te lezen. Het was dan ook best moeilijk om een top 3 te maken. Ik heb mijn top 3 dan ook iets anders ingevuld en hem opgedeeld in een top 3 Engelse en een top 3 Nederlandse Young Adult boeken.


Top 3 Nederlandse Young Adult boeken:

  • Het huis zonder einde van Daniëlle Bakhuis

  • Moordgids voor lieve meisjes van Holly Jackson

  • Dit is ons verhaal van Ashley Elston


Top 3 Engelse Young Adult boeken:

  • Skyhunter van Marie Lu

  • how the king of Elfhame learned to hate stories van Holly Black

  • instant Karma Marissa Meyer


2021 heeft al behoorlijk wat geliefde titels opstaan die gepubliceerd gaan worden en ik kijk erna uit om deze te mogen gaan lezen en recenseren voor jullie. Daarnaast staan er nog andere leuke activiteiten op het programma, zoals onder andere de virtuele live boek tour van Sarah J. Maas over haar nieuwste boek ‘A court of silver flames’, waaraan ik mag deelnemen. Ik heb er zin om weer alles op het gebied van Young Adult boeken met jullie te delen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten