zondag 17 januari 2021

Recensie The Camelot betrayal door Emma

Recensie The Camelot Betrayal van Kiersten White.

Alles is als het zou moeten zijn in Camelot. Koning Arthur, samen met koningin Guinevere, is zijn ridders van de ronde tafel aan het verzamelen en zijn invloed aan het uitbreiden. Maar koningin Guinevere wordt iedere nacht geplaagd door nachtmerries over een onbekende donkere kracht die Camelot binnen sluipt. Guinevere heeft haar rol als koningin geaccepteerd, maar heeft nog steeds moeite om haar plaats te vinden. Wanneer ze een betere relatie krijgt met mensen om haar heen, hoe leger Guinevere zich voelt. Ze heeft geen herinneringen van toen ze jonger was en weet dus niet wie ze is voordat ze Guinevere werd. Als ze steeds meer haar best doet om haarzelf als koningin te bewijzen, hoe meer ze gaat denken of Mordred niet gelijk heeft en ze hier niet hoort. Maar wanneer Guinevere terugkeert na een reddingsactie die misging, staat ze tegenover de grootste bedreiging. Het jongere zusje van de echte Guinevere is in Camelot en vormt een bedreiging voor haar rol als Guinevere die ze speelt. Moet ze haar rol als koningin Guinevere op geven of kan ze ook het zusje bedriegen, maar wie is ze dan echt aan het bedriegen, haar zusje, Camelot of haarzelf.

Als fan van de Arthur legende vind ik het altijd leuk om te zien hoe ze deze legende in een nieuw jasje steken. Toen het eerste boek 'the Guinevere deception´ uitkwam was ik dan ook heel enthousiast. Na dat boek te hebben gelezen kon ik niet wachten op het vervolg. En in december 2020 was het eindelijk zo ver. Het tweede boek kwam uit! Ik mocht dit boek lezen om een review voor deze blog te schrijven en had er enorm veel zin in. Nu ik het boek heb gelezen ben ik echter wel wat teleurgesteld en had ik er meer van dit boek verwacht. De personages zijn goed geschreven, en het was leuk om te zien hoe Guinevere zich ontwikkelt in dit boek. Ze krijgt meer vrienden en vindt zich, ondanks haar onzekerheid, steeds meer in haar rol als koningin. De twijfel die ze heeft wie ze is, is mooi geschreven en zonder eigen herinneringen en haar eigen naam, is het ook begrijpelijk dat ze zich soms ook echt verliest in haar rol als Guinevere. Het jongere zusje is een begrijpelijke bedreiging voor het bedrog dat koning Arthur en koningin Guinevere hebben, maar de manier waarop Guinevere reageert op haar zusje roept bij mij vraagtekens op. Als ik Guinevere was zou ik meer meegaan en gewoon doen alsof ze mijn zusje was in plaats van haar op afstand te houden en te negeren om mijn rol te kunnen behouden. Vooral omdat vrij snel duidelijk is waarom ze in Camelot is. Het boek heeft spannende momenten erin zitten, maar deze spanning vlakt snel af en dan duurt het even voordat het weer echt spannend wordt. Dit maakt dat het boek snel weg te leggen is. Aan het einde van het boek loopt de spanning weer op, maar denk je ook met nog maar een paar pagina's te gaan dat het geen grote actie zal worden en het boek waarschijnlijk gaat eindigen met een cliffhanger. Dit was deels waar, al vond ik persoonlijk de cliffhanger zwak, omdat het niet spannend was en door de laatste zin helemaal afgevlakt werd. Ik had dan ook geen gevoel van 'ik wil nu dat derde boek hebben'. Dit vond ik erg jammer omdat ik dit wel belangrijk vind en er ook voor zorgt dat je het derde boek echt wilt lezen zodra het uit is. Nu wil ik wel weten hoe het verhaal afloopt maar zal ik het boek bijvoorbeeld pas oppakken als ik misschien een keer echt niets te lezen heb.

Ik geef het boek dan ook maar 3 crosses.