woensdag 12 mei 2021

Recensie Onze eerste zomer samen door Nicole

Onze eerste zomer samen van Sandra J. Paul 

Op een stormachtige nacht komen Mila en Daniel elkaar na jaren weer tegen. Hij heeft een
dringende lift naar het ziekenhuis nodig, zij besluit om hem te helpen. Het loopt mis wanneer ze onderweg een ongeluk krijgen. Wanneer Daniel ontwaakt, ontdekt hij tot zijn verbijstering dat hij een gevangene is van de mysterieuze sekteleider Dominic, die hen na het ongeluk naar zijn afgesloten domein heeft gebracht. En hij is niet de enige die in de klauwen van de man vastzit.

Mijn recensie

Onze eerste zomer samen is mijn tweede boek van Sandra en na het lezen van haar eerste feelgood-novelle Sugar rush, was ik razend enthousiast naar dit verhaal in een totaal ander genre. De cover springt door de felle kleuren en mooie foto direct in het oog en ondanks dat ik normaal geen fan ben van foto´s van mensen op de cover, vond ik deze echt ontzettend mooi.
Het verhaal begint op het moment dat er een zware storm raast en het duurt niet lang voordat Mila en Daniel elkaar tegenkomen. Vanaf het moment dat ze het auto-ongeluk krijgen, komt het verhaal in een stroomversnelling terecht die tot het eind van het boek duurt. Sandra wist een verontrustende sfeer te creëren en het gevoel dat er iets heel erg mis was ging me echt onder de huid zitten. Die beklemmende sfeer voelde ik gedurende het hele verhaal.

Laat je vooral niet beïnvloeden door de relatief weinig pagina’s, want dat betekent alleen maar dat elk woord en elke zin ertoe doet. Nergens wordt het saai of voorspelbaar. Het paranormale aspect vond ik erg goed erbij passen, juist omdat je het totaal niet verwacht bij dit soort verhaal.

Het wisselende perspectief zorgt ervoor dat het verhaal vanaf alle kanten belicht wordt. In sommige gevallen zou dat het mysterie weghalen, maar in dit geval werkt het perfect. De gedachten van de verschillende personages worden uitvoerig besproken, waardoor het echt een psychologische rollercoaster wordt. Je hebt geen idee waarin je verzeild bent geraakt en het verhaal kroop tijdens het lezen echt onder mijn huid.

Het eind van het verhaal zal je van je sokken doen blazen en of je nu een liefhebber van spannende boeken bent of niet, dit boek moet je gewoon lezen!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten