zondag 2 mei 2021

Wrap up april 2021

April stond bij veel YA-lezers toch wel in het teken van de release van de Netflix-serie Shadow and Bone. Naast het bingewatchen van het eerste seizoen, hebben onze bloggers ook nog genoeg tijd gehad om een hoop mooie boeken te lezen. 

Nicole

Ik heb in twee dagen tijd het eerste seizoen van Shadow and Bone op Netflix gekeken en
wauw!! Wat heb ik hiervan genoten! Ik heb ook nog lekker veel gelezen deze maand, 12 boeken in totaal, waarvan 7 YA´s. 

Ik begon met de verhalenbundel Er was eens (Het hart van een schurk) die ik erg leuk vond. Daarna las ik Koud als sneeuw van Gena Showalter omdat binnenkort het tweede deel uitkomt. Ik had verwacht dat ik dit boek fantastisch zou gaan vinden, maar had moeite om erdoorheen te komen. Toen ging ik verder met de novelle Hij die niet bestaat van Valentijn Ringelberg. Erg mooi en indrukwekkend. Toen kwam dan eindelijk het boek waar ik zo naar had uitgekeken uit: De verbannen koningin van Holly Black. Deze heb ik echt verslonden, ik vond hem fantastisch! Daarna ging ik door met De Woestijndief van Emmelie Arents. Ook hier heb ik van genoten. Toen las ik de psychologische YA-thriller Onze eerste zomer samen van Sandra J. Paul, die ik in één adem uitlas. Als laatste deze maand herlas ik Als de nacht eindigt van Laura Diane, aangezien ik heel snel het tweede deel wil gaan lezen!  

Emma 

April begon voor mij als een goede leesmaand, maar toen kwam het lang verwachte eerste seizoen van Shadow and Bone op Netflix en heb ik deze in 2 dagen uitgekeken. Daarna lukte het me om een of andere reden niet om een boek op te pakken en was ik ook weer meer bezig met werk en mijn andere hobby.  Ik heb in april 7 boeken gelezen waaronder ook weer een advance reading copy.

ik ben deze maand begonnen met het luisterboek van Radio Silence. Dit was een leuk luisterboek en ik begin ook steeds meer te wennen aan luisterboeken en zijn heel fijn als je ook je huishouden aan het doen bent. Daarna heb ik Lief meisje, kwaad bloed van Holly Jackson voor de blog gelezen. En dit boek was echt geweldig en kan dan ook niet wachten tot het derde boek uitkomt! Daarna ben ik op aanraden van mijn zusje begonnen in het boek Love, Simon. Dit was echt een heerlijk boek en ik heb daarna ook gelijk de film en de serie Love, victor gekeken. Toen was het weer eens tijd voor een goed sci-fi boek en heb ik Illuminae gelezen. Dit was een hele ervaring, gezien het boek is opgebouwd uit chats, logboeken, lijsten etc. en was wederom weer een heel leuk boek. Fin en Rye was mijn tweede blog boek wat ik mocht lezen en wat een lief boek en zeker een aanrader voor fans van love, simon! Van Nicole had ik het boek Undercover van Eva Burgers gekregen en deze had ik binnen een uur uit. Hoewel het boekje maar 100 pagina's heeft was het echt spannend. Daarna kreeg ik via een uitgever een graphic novel die ik mocht lezen in ruil voor een review. Elle(s) is nu uit en is een leuke prachtig geïllustreerde graphic novel over een meisje met meerdere persoonlijkheden. Deze persoonlijkheden worden op een mooie manier weergeven in het verhaal en ik kan niet wachten op volume 2. 

Wat was het mooiste boek dat jullie in april hebben gelezen? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten