vrijdag 7 mei 2021

Recensie Rage and Ruin door Nicole

Rage and Ruin (Harbinger #2) van Jennifer L. Armentrout

Trinity moet alles op alles zetten om de Harbinger te vinden, een wezen dat Wachters en demonen zonder reden vermoord. Ondertussen ontstaan er gevoelens tussen Trinity en Zayne, maar als zij erachter komen dat ze niet samen kunnen zijn, probeert Trinity haar gevoelens voor Zayne te vergeten. Als de spanning oploopt merken ze pas hoe erg ze elkaar eigenlijk nodig hebben. Zal het hen samen lukken om hun krachten te bundelen en de kwade, duistere krachten van de Harbinger te verslaan?

Na het lezen van Storm and Fury was ik weer in de ban van het fantastische nieuwe verhaal van een van mijn favoriete auteurs. De vormgeving van deze serie is echt adembenemend en alleen al naar het boek kijken, is een feestje.

Bij dit soort series vind ik het altijd lastig om een objectieve recensie te schrijven omdat ik altijd direct in de verhalen wordt gezogen en er dan allerlei gevoelens bij komen kijken die moeilijk in woorden zijn te vatten. Het verhaal begint gelukkig direct met waar het vorige is geëindigd en we hoeven niet te lang te wachten op spanning en avontuur. Het vinden en uitschakelen van De Voorbode vormt de rode lijn in deze serie, maar er wordt meer dan voldoende uitgeweken naar andere onderwerpen zoals de verboden liefdesgevoelens tussen Zayne en Trinity.

Het zou geen echte Armentrout zijn als het verhaal niet zou druipen van de heerlijk vermakelijke humor die kenmerkend is voor haar boeken en ook hier weer is het volop genieten. De scherpe dialogen spatten weer van de pagina’s af en ook Trinity’s gedachten en emoties zijn doorspekt van die typische sarcastische humor. Gelukkig weet Armentrout altijd de balans goed te bewaken en blijft het boek toch serieus op de momenten die daarom vragen.

Zoals ik al in mijn recensie van Storm and Fury schreef, is mijn mening over Zayne volledig omgedraaid. Roth en Layla komen in dit deel nog meer naar voren en dat vond ik echt heerlijk! Uiteraard draait het verhaal om Zayne en Trinity en zij vormen een combinatie waarover ik nog heel veel boeken zou willen lezen.

Aangezien dit een tweede deel is, was ik erop voorbereid dat er nog geen ontknoping zou volgen en de gigantische cliffhanger waarmee ook dit boek weer eindigt, zal iedere lezer laten smachten op het derde deel, waarvan op dit moment helaas nog niet bekend is wanneer deze zal verschijnen.

Kortom, Rage and Ruin is een perfect middendeel van een trilogie en de spanning wordt zodanig opgebouwd dat het moeilijk is om het naast je neer te leggen. De plotwendingen die je naar adem laten happen, gecombineerd met de typische Armentrout-humor en sprankelende personages, zorgen ervoor dat ook dit boek niet minder verdient dan vijf crosses!