donderdag 9 september 2021

Recensie Heartstopper door Emma

 Recensie Heartstopper deel 1 Van Alice Oseman

Vorig jaar kwam Charlie gedwongen uit de kast op school en werd hij enorm gepest. Gelukkig is dat nu voorbij en kan hij zich weer focussen op school. 

Nick is de rugby ster van de school en heeft het een en ander gehoord en meegekregen over Charlie. Ze hebben echter nog nooit met elkaar gesproken totdat ze naast elkaar komen te zitten in de klas.

Al snel ontstaat er een warme en intieme vriendschap tussen Charlie en Nick. En Charlie valt als een blok voor Nick, ook al weet hij dat hij geen enkele kans maakt. Nick worstelt echter met zijn eigen gevoelens en dichter de twee naar elkaar toe groeien hoe duidelijker het wordt dat liefde onvoorspelbaar en verrassend is.

Op bookstagram is Heartstopper een enorme hit en ik heb vernomen dat we binnenkort ook mogen genieten van een NETFLIX serie van deze Grapic novel. Ik was dan ook zeer benieuwd naar dit boek en was blij dat ik de Nederlandse vertaling mocht lezen voor de blog. 

De graphic novel is zwart wit en de illustraties zijn eigenlijk best eenvoudig, maar de schoonheid zit hem in deze eenvoudigheid. Het verhaal is een feel-good verhaal en de art sluit hier naadloos bij aan. Ik heb meerdere malen dubbel gelegen van het lachen om getekende gezichtsuitdrukkingen in het boek.

Charlie is een heel geliefd personage en je leeft gelijk met hem mee vanaf pagina 1. Nick is ook meteen een personage om verliefd op te worden en je smacht op het moment dat ze het door hebben dat ze meer voor elkaar voelen dan alleen vriendschap. Terwijl Charlie al uit de kast is gekomen, zien we Nick nog worstelen met zijn gevoelens en wat hij nu precies voelt voor Charlie. De twee zijn enorm schattig samen en ik kon me in beide goed inleven ondanks dat ik zelf nooit in zo'n situatie heb gezeten. 

Wat dat betreft voldoet Heartstopper aan alle verwachtingen en snap ik ook waarom het eigenlijk de populairste Graphic novel is. Ik kan dan ook niet wachten om het volgende deel te lezen, gelukkig hoeven we hier niet al te lang op te wachten en verschijnt deel 2 al dit najaar en deel 3 begin 2022. Zo kunnen we hopelijk alles gelezen hebben voordat we de Netflix show kunnen gaan binge-watchen!

Dit boek krijgt van mij 5 crosses:





Geen opmerkingen:

Een reactie posten