donderdag 2 september 2021

Wrap up augustus 2021

Met het eind van de zomervakantie in zicht, is het weer tijd voor onze maandelijkse wrap-up van augustus. Onze bloggers vertellen weer graag wat zij gelezen hebben. 

Nicole

Ik las deze maand twaalf boeken! Het was echt een heerlijke leesmaand! Ik las verschillende
genres, maar beperk me hier tot de vier YA´s die ik las. 
Ik begon met het derde boek van Laura Diane, Ivelle. Een prachtig standalone verhaal met een krachtige boodschap. Daarna las ik het eerste deel van de Royal-horses serie van Jana Hoch, De kroon en het hart. Hier heb ik echt enorm van genoten. Ik had totaal geen verwachtingen van dit boek, maar het heeft me echt heel positief verrast. Toen mocht ik een boek lezen dat nog niet uit is gekomen: Uit bloed en as van Jennifer L. Armentrout. Ik doe namelijk mee aan de blogtour van Zomer & Keuning en ontving het digitale boek alvast op voorhand. Wauw...echt wauw! Beste boek van deze maand! Als laatste las ik nog zo´n mooi boek: Water van Holly Black. Ook weer het eerste deel van een nieuwe serie van een auteur die ik geweldig vind. Wederom heb ik genoten van haar meesterlijke schrijfstijl en een nieuw verslavend sprookje en kan niet wachten op het vervolg, die ook weer in zo´n prachtige limited edition verpakt zal zitten. 

Emma

Deze maand was voor mij een enorm goede en beste leesmaand tot nu toe en ik heb dan ook nog nooit 16 boeken op de teller gehad voor 1 maand! Ik begon de maand met The Vanishing Stair van Maureen Johnson. Dit is het tweede deel in de Truly Devious serie. Daarna las ik het boek Ik zie, Ik zie van Ellie Marney  voor de blog en wat was dit een heerlijk boek om te lezen als fan van de tv-serie Criminal minds. Daarna ging ik gelijk door in mijn andere blogboek van de maand namelijk Smash van Margje Woodrow. Dit boek was enorm spannend en ik had hem dan ook binnen een dag uit. Dit weekend komt de recensie dan ook online. Toen heb ik me er toch maar toe aangezet om mijn blogboek van de maand ervoor nog uit te lezen, namelijk helderwitte macht van Cassandra Clare, hier kwam ik moeilijk doorheen omdat ik haar boeken langzaam allemaal hetzelfde begin te vinden. Gelukkig ging ik er nu wat sneller doorheen en heb ik daarna zes seconde van Daniëlle Bakhuis gelezen. Dit was een enorm leuk boek en ik had de cover van deel 2 al gezien, maar deze was nergens te bestellen. Na contact met Daniëlle kwam ik erachter dat deze wel is geschreven, maar nooit is uitgebracht. 

Dus voor mij fingers crossed dat die alsnog uit gaat komen. Daarna ben ik begonnen aan Gilded Rose van Emma Hamm. Emma heeft een hele prettige schrijfstijl en ik had het boek en de twee volgende delen Emerald Rose en Midnight Rose dan ook zo uit. Daarna had ik even zin in iets makkelijks en koos ik voor de graphic novel van The Tea Dragon Society ook daar had ik het voor dat ik het weet de twee vervolgdelen The Tea Dragon Festival en The Tea Dragon Tapestry uit. Daarna ben ik begonnen in The prince And the Troll van Rainbow Rowell. Dit boek viel een beetje tegen in vergelijking met andere boeken wat ik al van hem gelezen heb. Daarna ben ik begonnen in Den of vipers van K.A. Knight en dit is echt wel een 18+ boek. Na dit boek moest ik even bijkomen en heb ik een wat rustiger boek gekozen dit was de advance reading copy van If this gets out van Sophie Gonzales. Dit was echt een super leuk feel goed boek en komt in december uit. Daarna heb ik You've reached sam van Dustin Thao gelezen. Dit was een super emotioneel en prachtig boek met het thema rouwverwerking. Dit boek komt uit in november en is echt een aanrader! Als laatste boek van deze maand heb ik Reflection van Elizabeth Lim gelezen. Dit was een verhaal van Mulan, maar helaas vond ik dit boek een van haar mindere boeken. 

Danique
Dit was niet mijn leesmaand. De plannen gingen totaal anders dan verwacht. Mijn plan was om deze vakantie ontzettend veel te lezen. Helaas door het slechte weer werd mijn leesdip iets groter en las ik uiteindelijk maar 3 boeken. Ik begon de maand met het boek wereldspionen van James Ponti een kinderboek wat ik 4 sterren gaf. Het tweede boek wat ik las heet Een hart zo vurig van Brigid Kemmerer. Een fantastisch boek waar ik zeker van genoten heb. Ik gaf het dan ook 4 sterren. De maand sloot ik af met Felix ever after van Kacen Callender. Een boek over een jongen die nog nooit verliefd is geweest en over hoe het leven van een transgender kan botsen met haters ervan. Een indrukwekkend boek met een goed einde. Ik gaf het ook 4 sterren. De ratings zijn dus prima deze maand, het aantal boeken had van mij iets meer gemogen. We gaan er in September weer fris tegen aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten