vrijdag 23 december 2016

De ideale kerstcadeau's volgens Ana



Hallo mede-boekenleeuwen

De feestdagen komen er al snel aan dus bij deze twee boekentips die je aan iemand die van lezen houdt cadeau kan doen of aan jezelf natuurlijk want het is nu het perfecte moment om jezelf een beetje te verwennen. Ik heb twee heel verschillende boeken uitgezocht maar ik hoop dat beide boeken je bevallen!

Het eerste boek dat ik heb uitgekozen is Angelfall van Susan Ee, dit is het eerste deel uit de Penryn and the End of Days trilogie. Het boek gaat over Penryn, haar jongere zusje en hun (gestoorde) moeder. Er zijn engelen uit de hemel op aarde gekomen om de aarde te verwoesten en chaos te creëren, terwijl Penryn en haar familie proberen te overleven. Op een ongelukkige avond wordt het zusje van Penryn ontvoerd en worden de vleugels van Raffe afgescheurd. Penryn besluit om deze vijandige engel te redden en ze sluiten een deal om het zusje van Penryn te redden en de vleugels van Raffe weer aan zijn lichaam vast te laten maken.

Susan Ee is een geweldige schrijfster die de wereld om je heen in het verhaal gaandeweg opbouwt en een episch verhaal vol actie creëert dat je niet kan neerleggen. Alle personages zijn uniek en je maakt de engelen-apocalypse mee die heel anders blijkt te zijn dan je verwacht. Engelen kunnen ook slechteriken zijn! Ik raad aan de trilogie in één keer te kopen zodat jij hem helemaal kan lezen nu het nog vakantie is. Ik hoop dat je ervan geniet!

Het tweede boek dat ik wil aanraden is Anna and the French Kiss door Stephanie Perkins. Het verhaal gaat over Anna (hoe toepasselijk) die een jaar naar school gaat in Parijs. We kennen Parijs allemaal als de stad van de liefde en ze wordt inderdaad verliefd, namelijk op een jongen genaamd Étienne. Het verhaal is niet wat je verwacht en neemt je mee op een achtbaan van emoties doorheen het jaar dat Anna in Parijs is. Het boek is heel lief en romantisch en een van mijn favoriete romantische boeken. Beoordeel het boek niet te snel op de titel en de cover en lees het eens als je een 'pick me up' nodig hebt van het koude weer buiten. Ik hoop dat je het boek leuk vindt!

Tot de volgende keer.

Ana

Geen opmerkingen:

Een reactie posten