donderdag 29 december 2016

Wink, Poppy en Midnight door Ana

"Ik heb heel erg van het boek genoten omdat het me heel anders deed voelen dan de YA boeken die ik normaal lees."


(Click here for the review in English)

Hallo mede-boekenleeuwen

Mijn eerste review begin ik met ‘Wink Poppy en Midnight’ van April Genevieve Tucholke.

Laten we eerst eens kijken wat de achterkant over het boek zegt:

Elk verhaal heeft een held.
Elk verhaal heeft een schurk.
Elk verhaal heeft een geheim.

Wink is het vreemde, mysterieuze buurmeisje met wild rood haar en sproeten. Poppy is blond en boosaardig, en gebruikt haar schoonheid om iedereen om zich heen te manipuleren. Midnight is de lieve, onzekere jongen die tussen hen gevangen zit. Wink. Poppy. Midnight. Twee meisjes. Een jongen. Drie stemmen die van de pagina's spatten in korte, betoverende hoofdstukken en de lezer meesleuren naar een onvermijdelijk einde.

Wat is er echt gebeurd?
Iemand weet het.
Iemand liegt.

Laat ik beginnen met het spoiler vrije deel van deze recensie. Ik vond het een heel leuk boek om te lezen. Het verhaal begint een beetje traag en de wereld die draait om Wink, Poppy en Midnight wordt opgebouwd. Ze zijn alle drie heel uniek en hebben een heel andere visie en manier van leven. Wanneer we genoeg weten over ze, begint het verhaal op te bouwen tot een heel gestoorde en enge nacht. Er gebeuren allerlei dingen die nacht en we weten eigenlijk niet zeker wat er precies gebeurt omdat we een beetje in het donker worden gehouden voor een lange tijd totdat alle gebeurtenissen op het einde heel mooi aan het licht komen. Het verhaal is heel fascinerend en intrigerend en je wilt het boek zo snel mogelijk uitlezen om erachter te komen wat er is gebeurd. De auteur draait het verhaal volledig om en je verwacht niet wat er gebeurd is maar daardoor is het verhaal juist zo intrigerend en mysterieus.

Als je het boek nog niet hebt gelezen raad ik je aan om dat eerst te doen, voordat je deze review verder leest, want er komen spoilers aan!

SPOILERALERT!!!!


Hoe hoe hoe heeft Wink Midnight zo om de tuin kunnen leiden? Ik vind het heel gemeen om op die manier met emoties te spelen! Ik denk dat Midnight hetzelfde vond, vooral toen Wink op het einde beloofde om te stoppen met het spelen van spelletjes en te stoppen met liegen tegen hem en toen toch die boeken bleef lezen waardoor ze op het idee kwam! Midnight is gewoon vertrokken en ik denk dat hij de juiste keuze heeft gemaakt want wat zij heeft gedaan is niet in orde. Vooral de manier waarop ze het allemaal verborg was nog erger want hoe kan je liegen tegen de persoon waarvan je houdt? Een ding waar ik heel blij mee was, was dat de vader en moeder van Midnight in Parijs weer samenkomen! Hij was zo droevig en wou er met zijn zoon niet over praten en ze zijn gewoon weer terug samen!!!

Poppy. Wow. Haar karakter heeft zich op het einde echt ontwikkeld toen ze op zichzelf ging wonen. Ik had niet verwacht dat ze echt zoiets zou doen (Alhoewel, wat had ik wel kunnen verwachten, haha). Wink heeft haar echt bespeeld via Leaf maar op het einde zijn ze toch samen! Ik hoop dat ze naar elkaar toe groeien want dat was het hele motief achter haar gedrag en het zou heel droevig zijn als het allemaal verspilde moeite en liefde was. Het open einde zorgt er ook voor dat we zelf allemaal kunnen bedenken wat er zou gebeuren met haar!

Ik heb heel erg van het boek genoten omdat het me heel anders deed voelen dan de YA boeken die ik normaal lees. Ik heb ook een paar dagen moeten nadenken over wat ik eigenlijk van het boek vond en hoe ik me erover voelde. Het boek was heel anders dan andere YA boeken en de manier waarop het de lezers bespeelt is nog beter! Het boek was heel mysterieus, intrigerend en het was steeds onzeker wat er ging gebeuren. Ik was ongerust om de pagina om te slaan en ik wilde steeds de laatste pagina’s lezen (maar ik heb mezelf kunnen bedwingen en heb ze niet gelezen!) om erachter te komen wat er zou gebeuren. Ik had ook schrik toen Wink en Midnight Poppy gingen zoeken, er gingen zo veel scenario’s door mijn hoofd!

Ik raad het boek heel erg aan als je iets heel anders zoekt en je je heel anders wilt voelen dan bij ander YA boeken.







Tot de volgende keer!

Ana.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten